Dentistry is a professional field which effective teaching is very important and dentistry students differ in their culture, experience, personality and learning preferences. In these circumstances, students' preferences should be considered more and educators should try to improve conditions to meet students' learning needs.
To investigate the preferences of dental students about lecture components, exams, attendance, and professional development a survey has been sent to 190 students at the Faculty of Dentistry, Cyprus Health, and Social Sciences University via the Classroom application as of May 2020. Results were evaluated in five categories; demographic components, lecture components, exams, attendance, and professional development.
The respondent rate was 66.8%. Majority of the respondents preferred 40-minutes morning lectures and multiple-choice exam and thought the attendance should not be compulsory. Most students agreed that having lectures delivered through PowerPoint presentations and informing students in advance regarding the course topics make the lectures more efficient and thought practical course is necessary to consolidate knowledge after the theoretical course. Some of them agreed that homework is useful for supporting the course.
Changes and improvements in teaching methods and channels are now more necessary than ever, and the results of our research can shed light on these changes.
dental education prosthodontics student preferences teaching
Diş hekimliği, etkili öğretimin çok önemli olduğu ve diş hekimliği öğrencilerinin kültür, deneyim, kişilik ve öğrenme tercihlerinde farklılık gösteren profesyonel bir alandır. Bu durumda öğrencilerin tercihleri daha fazla dikkate alınmalı ve eğitimciler öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için koşulları iyileştirmeye çalışmalıdır.
Diş hekimliği öğrencilerinin ders bileşenleri, sınavlar, devam ve mesleki gelişim konusundaki tercihlerini araştırmak için Mayıs 2020’de Classroom uygulaması aracılığıyla Kıbrıs Sağlık ve Sosyal Bilimler Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesindeki 190 öğrenciye anket gönderildi. Sonuçlar beş kategoride değerlendirildi; demografik bileşenler, ders bileşenleri, sınavlar, derslere katılım ve mesleki gelişim.
Geri dönüş oranı %66,8 oldu. Katılımcıların çoğunluğu 40 dakikalık sabah dersi ve çoktan seçmeli sınavı tercih etti ve devam zorunluluğunun olmaması gerektiğini belirtti. Çoğu öğrenci, derslerin PowerPoint sunumları aracılığıyla verilmesinin ve öğrencilerin ders konuları hakkında önceden bilgilendirilmesinin dersleri daha verimli hale getirdiğini ve teorik dersten sonra bilgiyi pekiştirmek için uygulamalı derslerin gerekli olduğunu kabul etti. Bir kısım öğrenci ödevin dersi desteklemek açısından yararlı olduğu konusunda hemfikirdi.
Öğretim araç ve yöntemlerinde değişiklik ve iyileştirmeler artık her zamankinden daha gereklidir ve araştırmamızın sonuçları bu değişikliklere ışık tutabilir.
diş hekimliği eğitimi protetik diş tedavisi öğrenci tercihleri öğretim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |