Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerinin olumlu-olumsuz etkilerine ve eğitsel
bağlamda kullanılmasına yönelik görüşleri, öğrencilerin demografik özelliklerine göre incelenmiştir. Araştırma
ilişkisel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
okuyan 6000 öğrenci oluşturmaktadır. Bu evrenden %11 örneklem büyüklüğü ile ulaşılan toplam 659
üniversite öğrencisinden toplanan verilerle analizler yapılmıştır. Veriler iki farklı ölçek kullanılarak
toplanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde t-testi ve ANOVA kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre sosyal paylaşım sitelerinin olumlu ve olumsuz etkileri demografik özelliklere bağlı
olarak farklılık göstermemektedir. Sosyal paylaşım sitelerinin eğitsel bağlamda kullanılmasında ise düşük gelire
sahip olan öğrenciler lehine bir durum bu öğrencilerin görüşlerinin daha olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca
öğrencilerin okudukları lisans programı açısından da anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
sosyal paylaşım siteleri üniversite eğitimi öğrenci görüşleri
In this study, the thoughts of university students over the usage, positive and negative effects of social
networking sites are studied comparing the students by considering their demographic features.
The research was conducted by using survey method. 6000 students enrolled in Faculty of Education of
Çukurova University constitute the research population. And, the analysis comes from 659 of them which
represent a sample rate of 11 %. Two different kinds of scale were used to collect data. T test and ANOVA
were used for analysis.
The findings of the research show that the positive/negative effects of social networking sites over university
students display no significant difference according to demographic characteristics. When it comes to the use
of social networking sites in educational context significant difference has been seen in favour of the students
with lower income. When the student opinions related to the use of social networking sites in educational
context is referred to the program, there are also significant differences.
social networking sites university education students' opinions
Diğer ID | JA44EF52SC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt: 4 Sayı: 1 |