BibTex RIS Kaynak Göster

The examination of Teachers’ Views on 6th grade Turkish Curriculum and Clasroom Practises context of Constructivist Learning-Teaching Environment

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 35 - 56, 01.06.2014

Öz

The aim of the research is to determine the Turkish teachers’ perspectives on 6th grade Turkish curriculum and in-class practices in terms of constructivist teaching and learning environment. The participants of the study consisted of seventeen Turkish teachers working in lower, middle and upper socio-economic status schools. Findings of the study is analyzed with quantitive techniques.Semi-structured interview form consisted of 19 questions is used as a data gathering tool in research. As a result, when findings of this study are examined, it is seen that Turkish teachers are not confident in constructivist teaching and learning approach. Beside they tend to use traditonal teaching methods and technics. The results of the study show that teachers’ views show differences depending on the schools’ socio-economic status as well

6. Sınıf Türkçe Öğretim Programının ve Sınıf-içi Uygulamaların Yapılandırmacı Öğrenme-Öğretme Çevresi Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 35 - 56, 01.06.2014

Öz

Bu çalışmayla yapılandırmacı öğrenme-öğretme çevresi açısından 6. sınıf Türkçe öğretim programına ve sınıf içi uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada alt, orta ve üst sosyoekonomik statüye sahip okullarda görev yapan 17 öğretmen ile görüşme yapılmış ve elde edilen veriler nitel analiz tekniklerine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında 19 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde öğretmenlerin programın niteliğine ve uygulanabilirliğine yönelik görüşleri ile çalıştıkları okulların sosyo-ekonomik statüsü arasında ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına bazı hususlarda hakim olmadıkları ve bu yaklaşıma uygun öğrenme ortamları oluşturmaktan çok sınıf yönetiminde öğretmen merkezli geleneksel yaklaşımı benimsedikleri belirlenmiştir. Çalışma sonuçları öğretmen görüşlerinin okulların sosyo-ekonomik statüsüne göre değiştiğini göstermektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88RE88PB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Dönmez Bu kişi benim

Doç. Dr. Ruken Akar Vural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dönmez, B., & Vural, D. D. R. A. (2014). 6. Sınıf Türkçe Öğretim Programının ve Sınıf-içi Uygulamaların Yapılandırmacı Öğrenme-Öğretme Çevresi Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 35-56.