BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Stresi ve Benlik Saygısının Ortaokul Öğrencilerinin Okul Tükenmişliği Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 10, 01.12.2015

Öz

Bu çalışmada eğitim stresi ve benlik saygısının öğrencilerin okul tükenmişliği üzerindeki doğrudan etkisi ve eğitim stresinin benlik saygısı aracılığı ile okul tükenmişliği üzerindeki dolaylı etkisi (aracılık etkisi) incelenmiştir. Çalışma Aydın ilindeki ortaokul öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırma verileri iki devlet okulundan toplanmıştır. Araştırmaya 101’i kız, 91’i erkek olmak üzere 192 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların yaş aralığı 11-15’tir. Bu araştırma kapsamında okul tükenmişliği ölçeği, benlik saygısı ölçeği ve eğitim stresi ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Sonuçlar eğitim stresi ve benlik saygısının ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliği üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerinin olduğunu göstermiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak okul tükenmişliğinin önlemek adına öneriler sunulmuştur

Direct and Indirect Effect of Educational Stess and Self-esteem on School Burnout Among Secondary School Students

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 10, 01.12.2015

Öz

The present study aimed to investigate the direct effect of educational stress and self-esteem on school burnout and indiretc effect (mediator effect) of educational stress on school burnout through self-esteem. Participants were adolescents from two state schools (N =192, 91 boys and 101 girls, age between 11-15 years). Questionnaires consisted of school burnout scale, self-esteem scale and educational stess scale. Corelational and structural equation modelling were used to analyse the data. The findings indicated that educational stess and self-esteem have direct and indirect effect on school burnout among secondary school students. The implications of this study for prevention of school burnout are discussed

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA23BM47KA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Doç. Dr. Yalçın Özdemir Bu kişi benim

Melek Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, D. D. Y., & Özdemir, M. (2015). Eğitim Stresi ve Benlik Saygısının Ortaokul Öğrencilerinin Okul Tükenmişliği Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 1-10.