Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de eğitim denetimi alanında 1990 yılından 2015 yılına kadar yapılan lisansüstü tezlerin (Yüksek Lisans ve Doktora) değerlendirmesini yapmaktır. Çalışma, yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesine yönelik doküman analizine dayalı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, Türkiye’de eğitim denetimi alanında yapılan yüksek lisans ve doktora tezleridir. Örneklem ise bu tezlerden YÖK Ulusal tez merkezinde erişim izni olan ve “Eğitim-Öğretim” kategorisinde yer alan 177 adet yüksek lisans tezi ve 21 adet doktora tezinden oluşmaktadır. Değerlendirmelerde ölçüt olarak Kırcaali-İftar’ın (2005), Gay ve Airasian’dan (2000) uyarladığı, Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, lisansüstü tezlerin sayıca fazla olduğu üniversiteler Yeditepe, Ankara ve Abant İzzet Baysal Üniversiteleridir. Tezlerde çağdaş denetim ile rehberlik ve geliştirme gibi konuların diğer konulara göre daha yoğun çalışıldığı görülmektedir. Lisansüstü tezlerin geçerlik ve güvenirliğe ilişkin verilen bilgilerde bazı eksikliklerin olduğu tespit edilmiştir
The purpose of this study is to evaluate graduate theses (Master and Doctoral Theses) on educational supervision field between 1990 and 2015 in Turkey. The study is based on a qualitative review of master and doctoral theses. Graduate theses were found from the Council of Higher Education Thesis Center. For narrowing down the sample from all theses in Turkey, “Education-Instruction” filter was selected for searching theses on educational supervision. According to the search results 177 master theses and 21 doctoral theses on educational supervision were available in full text in the thesis database. The measures for Social Sciences Research (Gay & Airasian, 2000) were used for the study. According to the results, Yeditepe University, Ankara University and Abant İzzet Baysal University have more graduate theses published on educational supervision than other universities in Turkey. Most preferred subjects of graduate theses are contemporary supervision, guidance and development in educational supervision. Finally, some of the researches have some lack of information about validity and reliability of the methods used
Supervision Educational Administration Educational Supervision Graduate Theses
Diğer ID | JA33JN76MB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1 |