Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri dersi öğretim programının öğrencilerin fene yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisini demografik özelliklere göre belirlemek ve bu inancın fen bilimleri dersindeki başarıya etkisini incelemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini; seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme yöntemi ile belirlenen, Ege bölgesindeki üç ilden seçilen dört ortaokulda 2014-2015 akademik yılında 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 724 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin öz-yeterlik inançları Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Çalışma sonucunda Fen Bilimleri dersine yönelik öz-yeterlik inançları yüksek öğrencilerin fen başarılarının da yüksek olduğu, cinsiyete göre erkek öğrencilerin öz-yeterlik düzeylerinin daha iyi olduğu, sınıf düzeyi arttıkça öz-yeterlik inancının arttığı ve yaşadıkları illere göre bir farklılığın olmadığı görülmüştür
Öz-yeterlilik Fen başarısı sınıf düzeyi yaşanan il demografik değişkenler
The objective of this research is to determine the effect of Science curriculum on the students’ beliefs of selfefficacy according to demographic characteristics and to examine the effect of this belief on their achievement in science. This research is conducted through relational survey method. The sampling of the research is constituted by 724 sixth, seventh and eighth grade students chosen from four secondary schools in three cities in the Aegean region in 2014-2015 academic year. The students’ beliefs of self-efficacy were measured using scale of Self-Efficacy towards Science. At the end of the study, it was seen that students who had higher self-efficacy beliefs toward Science had higher achievement in science; male students had higher levels of self-efficacy than female students did and as class level rose, self-efficacy beliefs got stronger and there was no change according to the cities where they lived
self-efficacy achievement in science class level city demographic variables
Diğer ID | JA99KS32CM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |