Araştırmanın amacı, VanDerHeyden (2008) tarafından
geliştirilen Erken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin 48-60 aylık çocuklar için
geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını gerçekleştirmektir. Araştırmanın çalışma
grubunu 48-60 aylık 300 çocuk oluşturmaktadır. Ölçeğin geçerlik çalışmaları
kapsamında kapsam geçerliğine bakılmıştır. Güvenirlik katsayıları ise KR-20 ve
test-tekrar test analizleri ile hesaplanmıştır. Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği
puanlarının güvenilirliği için Kuder Richardson (KR-20) değerleri Nesne Sayma-Daire
İçine Alma alt boyutu için .963, Nesne Sayma- Sayıyı Yazma alt boyutu için .976, Sayı Tanıma- Daire Çizme alt
boyutu için .971 ve Erken Sayı
Değerlendirme Ölçeği toplam için .985
olarak bulunmuştur. KR-20 değerlerinin yüksek çıkması, testin iç tutarlılığının
yüksek olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlara göre Erken Sayı
Değerlendirme Ölçeğinin 48-60 aylık çocuklar için geçerli ve güvenilir olduğu
kabul edilmiştir.
Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği okul öncesi eğitim sayı kavramı gelişimi
The purpose of the study is to carry
out the validity and reliability studies of the Early Numeracy Assessment
developed by VanDerHeyden (2008) for children aged 48-60 months. The study
group consisted of 300 children aged 48-60 months. The scale validity was
examined within the validity studies of the scale.
Reliability coefficients were calculated with KR-20
and test-retest analysis. Kuder Richardson (KR-20) values were found to be .963
for Count Object Circle Number, .976 for Count Objects Write Number and .971
for Identify Number Draw Circles .and .985 for the composite for Early Numeracy
Assessment. These high KR-20 values show high internal consistency for the
test. According to these findings, scores of Early Numeracy
Assessment have been acknowledged as valid and reliable for 48-60 month-old
children.
Early Numeracy Assessment preschool education number concept development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |