Bu araştırmanın
amacı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim
gören öğrencilerin sanata ilişkin düşünceleri ve sanat-benlik algılarının
incelenmesidir. LoVette(1997:303), okulların başarıya ulaşması için
öğretmenlerin benlik kavramları üzerine odaklanmaları gerektiğini belirtmiştir.
Ona göre öğrencilerin benlik kavramı ile okul başarıları arasında pozitif bir
ilişki vardır. Başaran'a (1996:114) göre ise bir meslek mensubunun mesleğinde
başarılı olup doyuma ulaşabilmesi için mesleğin gereklerine inanması, mesleği
için gerekenleri bilmesi ve uygulaması zorunludur. Mesleğe karşı olumlu tutum
ve olumlu görüşler, öğretmen adayı açısından daha da önemlidir. Öğretmen
adaylarının sanata ve sanatsal olaylara bakış açıları, sanatsal aktivitelerde
bulunmaları ve mesleklerinin gereklerine inanmaları, onların mesleğe karşı
olumlu bir tutum içinde olduklarının da göstergesidir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2015-2016 Öğretim yılında, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalında okuyan
öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin sanatsal benlik
kavramları, Oğuz Duran, Tezer(2005)’in Sanat Benlik-Kavramı Ölçeği(SBKÖ) ile,
sanata ilişkin düşünceleri ise Sanat ve Sanatçı Konularındaki Düşünceler
Anketi(SKDA) ile ölçülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde, ilgili
araştırma sorularına ve verilerin dağılımına bağlı olarak, frekans ve yüzde
hesapları, betimsel istatistikler, t testi, χ² testi gibi istatistiksel
yöntemlerden yararlanılmıştır.
Sanat eğitimi sanat-benlik algısı Görsel Sanat Öğretmeni Adayları
The aim of this research is to observe the point of
views and the perception of art-self of the students who are studying at the department of Fine Art Education and Art- Craft. LoVette has stated that in order
for schools to be able to succeed, teachers are to focus on self-conception(1997:303).
According to the above-mentioned scholar, there is a positive correlation
between the students’ self-conception and their success rate at school.
However, according to Başaran(1996:114) a member of any profession is obliged
to believe in what the profession necessiates, have a knowledge of it and carry it out accordingly to gain
satisfaction in his job. Positive attitudes and views towards the job are more
pivotal for the teacher candidate. It is also an indicator for the teacher
canditates that they have a
point of view towards art and artistic events, perform artistic
activities, and believe in what their profession requires. The students who
studied Art-Craft in the education faculty of Fine Arts and Education at Adnan Menderes
University take participation in the
working group of the research. Within the research, the concept of artistic
self has been evaluated by Oğuz Duran
Tezer’s Art- Self Concept scale (SBKÖ) (2005), also his views upon arts have
been evaluated by the survey of the subjects on Art and Artist ( SKDA). In the
analysis of the research data, depending on the related research questions and
the variance of the data, frequency and percentage distribution, descriptive
statistics, t test , χ² test have been used
Art Education the perception of Art- Self Visual Art Teacher Candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |