Günümüzde
okulların örgütsel ihtiyaçları ve hızla değişen çevre koşulları göz önünde
bulundurulduğunda etkili ve verimli bir eğitim için insan kaynakları planlaması
yapmak bir lüksten çok gereklilik halini almıştır. Yaklaşık bir milyon insan
kaynağına sahip olan MEB’in etkili insan kaynakları planlaması yapması bir gerekliliktir.
Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, MEB insan kaynakları planlamasındaki
eksikliklerden kaynaklanan sorunlar üzerinde farkındalık yaratmaktır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve durum çalışması olarak
desenlenmiştir. Araştırmanın verileri, belge tarama tekniği ile elde
edilmiştir. Araştırma alt problemlerine göre,
Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planında belirtilen tüm temel
üst politika ve diğer politika belgeleri incelenmiş, insan kaynakları
planlamasına yönelik verileri içeren belgeler seçilmiştir. Elde edilen
belgelerin incelenmesinde alt problemlerden hareketle oluşturulan temalar esas
alınmıştır. Ele alınan belgelerde bu temalarla ilgili bölümler bulunarak
işaretlenmiş ve sonra bu bölümlerdeki bilgiler kendi içinde anlamlı
kategorilere ayrılmıştır. Verilerin analizinde temalar ‘boş kadroların
belirlenmesi’, ‘personel dağılımındaki eşitsizlik’ ve ‘öğretmen ihtiyacı planı
yapılmaması’ olarak belirlenmiştir. ‘Boş kadroların belirlenmesi’ teması ‘atama
ve benzeri yer değiştirmelerin belirlenmesi’ kategorisi altında incelenmiştir.
‘Personel dağılımındaki eşitsizlik’ teması ‘bölgeler arası eşitsizlik’ ve
‘köy-kent dağılımındaki eşitsizlik’ olarak iki kategoriye ayrılmıştır.
‘Öğretmen ihtiyacının planlanması’ teması ise ‘işten ayrılmalara göre yıllık
güncelleme’ ve ‘orta ve uzun vadede planlama’olarak iki kategoriye ayrılmıştır.
Araştırmanın bulguları bu çerçevede analiz edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |