Eğitimin önemli görevlerinden birisi rejime hizmet eden siyasal işlevidir. Çünkü her ülkenin dini, siyasi, ekonomik, askeri nitelikler taşıyan belli bir ideolojiye dayanan bir yönetim biçimi vardır ve bu yönetim biçimini eğitim kanalı ile devam ettirmek ister. Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler ders kitabını eğitimin siyasi işlevleri açısından incelemektir. Materyal olarak 6. Sınıf ders kitabının kullanıldığı araştırmada doküman incelemesi yoluyla toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında eğitimin siyasi işlevlerine hizmet eden ifadelere yönelik olarak diğer ülke/toplumlara örnek olma, dünya barışına katkıda bulunma, Müslüman ülkelerle işbirliğine katkıda bulunma, askeri güç olma, askeri gücün barış için kullanımı, Türklerin fetihlerdeki başarısı, uluslararası ticarete katkı, Türkler arasında yardımlaşma ve dayanışma, Türklerde kültür ve medeniyet zenginliği, Türklerde kadına verilen önem, Türkler arasında demokratik uygulamalar, 15 Temmuz 2016 darbe girişimi, Türkiye’nin coğrafi konumu, Türkiye’nin yer altı ve yerüstü kaynaklarının zenginliği, diğer ülkelerin Türkiye’ye karsı olumsuz uygulamaları, Millî değerlere zarar veren unsurlar, vergi verme, demokratik tutum sahibi olma, kurallara uyma, seçme seçilme hakkı, askerlik görevi, millîlik ve yerlilik şeklinde ortaya çıkmış ve bu ifadelerin eğitimin “toplumsal bütünleştirme”,“iyi bir vatandaş yetiştirme”, “yeniden üretim” ve “meşrulaştırma” rollerine hizmet eder yönde olduğu belirlenmiştir
-
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |