Video games have been in our lives for no longer than four decades. Literature on video games has recently thrived. However, existing research on the relationship between video games and academic achievement revealed ambiguous findings. A review study into this association was carried out in three databases (PubMed/MEDLINE, ScienceDirect, and Scopus). Evaluating all relevant studies in the literature together is critical in terms of allowing the interpretation of different dynamics in the relationship between video games and academic achievement, which is a controversial issue. This review study aims to investigate how video games affect academic achievement by considering the existing literature. Findings demonstrated that excess time spent on video games was associated with poor academic achievement for students from all grade levels. Internet gaming disorder and addiction tendencies were also related to low academic achievement. When video game playing becomes excessive and addictive, it is an obstacle to academic achievement. Therefore, as long as it is balanced, it can have positive effects on students' academic outcomes.
Video oyunları, kırk yılı aşkın bir süredir hayatımızda bulunmaktadır. Video oyunlarıyla ilgili literatürün son zamanlarda geliştiği görülmektedir. Ancak, video oyunları ve akademik başarı arasındaki ilişki üzerine yapılan mevcut araştırmalar çelişkili bulgular ortaya koymaktadır. Bu ilişki ile ilgili olarak üç veri tabanında (PubMed/MEDLINE, ScienceDirect ve Scopus) bir inceleme yapılmıştır. Literatürdeki konuyla ilgili tüm çalışmaların bir arada değerlendirilmesi, tartışmalı bir konu olan video oyunları ile akademik başarı arasındaki farklı dinamiklerin yorumlanmasına olanak sağlaması açısından kritik öneme sahiptir. Dolayısıyla, bu derleme çalışması mevcut literatürü dikkate alarak video oyunlarının akademik başarıyı nasıl etkilediğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bulgular, video oyunlarına harcanan fazla zamanın, tüm sınıf seviyelerinden öğrenciler için düşük akademik başarı ile ilişkili olduğunu göstermiştir. İnternette oyun oynama bozukluğu ve bağımlılık eğilimleri de düşük akademik başarı ile ilişkili bulunmuştur. Sonuç olarak, video oyunu oynamanın aşırı ve bağımlılık yapıcı hale gelmesi akademik başarının önünde bir engeldir. Diğer taraftan, dengeli olduğu sürece öğrencilerin akademik çıktılarına olumlu etkileri olabileceği bulunmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |