Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Teknoloji Kullanımının Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmenleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 44 - 58, 31.07.2024

Öz

Teknoloji, modern eğitim sistemlerinde önemli bir rol oynamaktadır ve eğitimde teknoloji kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Günümüzde, geleneksel sınıf ortamlarında tahta ve kalemler yerini interaktif beyaz tahtalar, tabletler ve bilgisayarlar gibi dijital araçlara bırakmıştır. Bu alanda meydana gelen değişim, elbette ki eğitim alanında köklü değişimlerin meydana geldiğini göstermektedir. Bilindiği üzere içerisinde yaşadığımız çağda teknoloji istek değil artık bir ihtiyaç halini almıştır. Eğitim alanında meydana gelen teknolojik değişimler ile birlikte öğretmenlerinde teknolojiyi kullanmaları neredeyse zorunlu hale getirilmiştir. Beden eğitimi öğretmenleri, öğrencilerin fiziksel aktiviteye yönlendirilmesi ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarının kazandırılması konularında elbette ki önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, geleneksel öğretim yöntemleri bazen öğrencilerin ilgisini çekmekte yetersiz kalabilmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu derleme çalışmasında beden eğitimi ve beden eğitimi öğretmenleri açısından teknoloji kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında belirlenen bu amaç doğrultusunda bu araştırmada; Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, teknolojiye yönelik olumlu tutuma sahip oldukları, öğretmenler tarafından kullanılan bu teknolojiler sayesinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders işleyişlerini kolaylaştığı ve sınıf yöntemi davranışlarını da olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bunun yanında ders içerisinde beden eğitimi ve spor öğretmenleri tarafından kullanılan teknolojiler sayesinde, öğrencilerin daha ders ile ilgili daha motive oldukları, derse yönelik ilgilerinin arttığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Acar, Ö. A., & Ayan, S. (2018). Akıllı tahta kullanımının lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumuna etkisi, Turkish Studies, 13(29), 107-122. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13698
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Alpar, D., Batdal, G., & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 19-31.
  • Arpa, M. (2020). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik görüşleri ve özerklik algıları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Barcelona, R. J., & Rockey, D. L. (2010). Using collaborative learning technologies to facilitate effective group work. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 81(4), 12-15. https://doi.org/10.1080/07303084.2010.10598458
  • Bozdemir, V. & Bozdemir, Z. (2024). Eğitim 5.0 ve eğitimde yeni yönelimler. İçinde Sivrikaya, S.K. & Sivrikaya, A.H (Editörler). Eğitim ve Sağlık Perspektifinde Spor. Gece Kitaplığı.
  • Bozyiğit, E. Ağbuğa, B., & Uysal, U. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin internet kullanımına yönelik tutumları ve interneti kullanım amaçları. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(1), 31-44. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.58077
  • Bulca, Y., & Demirhan, G. (2020). Eğitsel çevrimiçi sosyal öğrenme ortamı Edmodo’nun fiziksel aktivite kavramlarını öğrenmede erişiye ve kalıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, 10(2), 577-589. https://doi.org/10.17943/etku.721876
  • Casey, A., & Jones, B. (2012). Using digital technology to enhance student engagement in physical education, Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 2(2), 51-66. https://doi.org/10.1080/18377122.2011.9730351
  • Ceylan, B. U. (2024). Spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin giyilebilir teknolojik spor ürünleri kullanım algısının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi.
  • Cunningham, C, A., & Alien, B, L. (2019). Öğrenme teknolojileri hakkında felsefi sorular. Eğitim Felsefesi Kılavuzu. içinde. Çev: Tuğba Öztürk. Pegem Akademi.
  • Cuya, B. (2024). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi öz yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutum ve algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çakır, R., & Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(30), 35-54.
  • Çar, B. (2023). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Çelik, B. (2023). Öğretmenlerin yapılandırmacı eğitim ortamına ilişkin tutumları ile bilişim teknolojileri kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Çınar, İ. (2024). Müzik derslerinde teknoloji kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Çolak, R. (2012). Literatür taraması nasıl yapılır. https://docplayer.biz.tr/189256-Literatur-taramasinasil-yapilir.html.
  • Demir, A. (2018). Endüstri 4.0'dan eğitim 4.0'a değişen eğitim öğretim paradigmaları. Electronic Turkish Studies, 13(15), 148-171. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13480
  • Demirel, Ö. (2003). Eğitim terimleri sözlüğü. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Drent, M., & Meelissen, M. (2008). Which factors obstruct or stimulate teacher educators to use ICT innovatively?. Computers & Education, 51(1), 187-199. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2007.05.001
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Eren, E. Ş. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2004), 223-236.
  • Finkenberg, M. E., Fiorentino, L. H., & Castelli, D. (2005). Creating a virtual gymnasium. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 76(4), 16-18. https://doi.org/10.1080/07303084.2005.10608231
  • Gürsel, M. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Gürsel, R. S., & Yıldız, K. (2020). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri ile medya ve teknoloji kullanımı ve tutumları arasındaki ilişki. International Social Sciences Studies Journal, 6(69), 3871-3884. https://doi.org/10.26449/sssj.2602
  • Harkins, A. M. (2008). Leapfrog principles and practices: Core components of education 3.0 and 4.0. Futures Research Quarterly, 24(1), 19-31. https://doi.org/10.25073/0866-773X/131
  • Heper, E. (2012). Spor bilimlerine giriş. Hayri Ertan (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Inan, F.A. & Lowther, D.L. (2010). Factors affecting technology integration in K-12 classrooms: A path model. Educational Technology Research and Development, 39(3), 5-14. https://doi.org/10.1007/s11423-009-9132-y
  • Işıkgöz, E. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman Üniversitesi Örneği. Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 57-72.
  • İyiler, Z. (2009). Elektronik ticaret ve pazarlama. İgem Yayınları.
  • Kang, S., & Kang, S. (2018). The study on the application of virtual reality in adapted physical education. Cluster Computing, 22(1), 2351-2355. https://doi.org/10.1007/s10586-018-2254-4
  • Karadağ, Ö. (2023). Sekizinci sınıf beden eğitimi ve spor derslerin dijital ve dijital olmayan teknoloji kullanımının öğrencilerin gelişim alanlarına etkisi: Bir karma araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi.
  • Karatut, A., & Şentürk, H. E. (2022). COVID 19 pandemisinde uzaktan eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 4(2), 96-109. https://doi.org/10.47778/ejsse.1181977
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Yayıncılık.
  • Kaya, Z. (2006). Eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Yayıncılık.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2007). Bilgisayar destekli temel matematik dersi öğretimine sınıf öğretmenliği öğrencilerin bakış açıları. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • Kılıç, Y. (2022). Öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanım durumu ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Knapp, W. M. (2017). The impact of TPACK and teacher technology efficiacy on social studies teachers’ use of technology in the classroom. Minnesota: Minnesota University.
  • Kocaman-Karoğlu, A. Bal, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158. https://doi.org/10.32329/uad.815428
  • Koçer, K. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi.
  • Koehler, M., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Kopcha, T. J. (2012). Teachers’ perceptions of the barriers to technology integration and practices with technology under situated professional development. Computers & Education, 59, 1109-1121. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.014
  • Korkmaz, E. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor derslerinde teknoloji kullanım düzeyleri (Antalya ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Koşar, E., Yüksel, S. Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y., & Çiğdem, H. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Yayıncılık.
  • Kuru, E., & Kuru, O. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim teknolojisi kavramına ilişkin metaforik algıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 257-278. https://doi.org/10.33437/ksusbd.488243
  • Liebermann, D. G., Katz, L., Hughes, M. D., Barlett, R. M., Mcclements, J., & Franks, I. M. (2002). Advancesin the application of information technology to sport performance. Journal Of Sports Sciences, 20(10), 755-769. https://doi.org/10.1080/026404102320675611
  • McVicker, D. (2020, 11 Ocak). How technology changes physical education classes. https://learn.g2.com/technology-in-physical-education.
  • Mohsehn, B. (2001). Using ınstructional softwareto meet national physical education standarts. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 72(3), 19-22. https://doi.org/10.1080/07303084.2001.10605846
  • Moreno-Guerreo, A. J., Garcia, S. A., Navas-Parejo, M. R., Campos-Soto, M. N., & Garcia, G. G. (2020). Augmented reality as a resource for improving learning in the physical education classroom, International Journal of Environmental Research and Public Health,17(10), 3637-3640. https://doi.org/10.3390/ijerph17103637
  • Ocak, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına yönelik tutumları ile ebeveynlerin teknoloji kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Özbey, B. (2023). Sınıf öğretmenlerine yönelik eğitim teknolojisi kullanımı eğitiminin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Özen, G., Güllü, M., & Uğraş, S. (2016). beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ders içi ve dışı etkinliklerinde teknolojik araç ve gereçlerin kullanımı ile ilgili görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 24-37.
  • Özkan, S. (2023). Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin eğitim teknoloji yeterlilikleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Parmaksız, A. (2023). Cumhuriyet dönemi Türk düşünürlerin teknoloji kavramına bakış açısı ve bu bakışın eğitim sistemine yansıması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Pooworavan, Y. (2015). Challenges of New Frontier in Learning: Education 4.0. Bangkok: Innovative Learning Center.
  • Sheingold, K. ve Hadley, M. (1990). Accomplished teachers: Integrating computersinto classroom practice. Technical Report, Center for Technology in Education, Bank Street College of Education.
  • Şenel, A., & Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen Dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şimşek, A., & Devecioğlu, S (2019). Spor teknolojileri. Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, M. Ş., & Akın, H. B. (2003). Teknoloji yönetimi ve örgütsel değişim. Çizgi Kitabevi.
  • Tanoğlu, G. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin teknoloji kullanım tutumlarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Thomas, A. ve Stratton, G. (2006). What are we doing with ICT in physical education: A national audit of equipment, use, teacher attitudes, support and training. British Journal of Educational Technology, 37(4), 617-632. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2006.00520.x
  • Thornburg, R., & Hill, K. (2004). Using internet assessment tools for health and physical education instruction. Techtrends Tech Trends, 48(6), 53–55. https://doi.org/10.1007/BF02763585
  • Uygun, P. (2023). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilik algıları ile medya ve teknoloji kullanımı tutumları üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi.
  • Volman, M., & Van Eck, E. (2001). Gender equity and information technology in education: The second decade. Review of Educational Research, 71(4), 613-634. https://doi.org/10.3102/00346543071004613
  • Yalın, H. İ. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel Yayın.
  • Yaman, Ç. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ve multimedya kullanım becerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 291-313.
  • Yavuz, S., & Coşkun, E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34; 276-286.
  • Yücel, A. S., & Devecioğlu, S. (2011). Spor eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elâzığ-Turkey.
  • Yücel, N. B. (2023). Öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları ile örgütsel değişme dirençleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Yüksel, H. S. (2018). Teknoloji destekli aktif oyun programına katılan ortaokul öğrencilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Zin, M. Z. M., Sakat, A. A., Azmad, N. A. & Bhari, A. (2013). Relationship between the multimedia technology and education in improving learning quality. ProcediaSocial and Behavioral Science, 90, 351-355. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.07.102

Examination of Technology Use in Education from the Perspective of Physical Education Course and Physical Education Teachers

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 44 - 58, 31.07.2024

Öz

Technology plays an important role in modern education systems and the use of technology in education is becoming increasingly common. Today, traditional classroom environments have been replaced by digital tools such as interactive whiteboards, tablets and computers. The change in this field, of course, shows that radical changes have occurred in the field of education. As it is known, in the age we live in, technology has become a need rather than a want. With the technological changes in the field of education, it has become almost mandatory for teachers to use technology. Physical education teachers, of course, play an important role in directing students to physical activity and gaining healthy living habits. However, traditional teaching methods are sometimes insufficient to attract students' attention. In this context, this review study aims to evaluate the use of technology in terms of physical education and physical education teachers. In line with this purpose determined within the scope of the study, it has been determined that physical education and sport teachers have positive attitudes towards technology, thanks to these technologies used by teachers, physical education and sport teachers facilitate their lesson functioning and positively affect their classroom behaviours. In addition, thanks to the technologies used by physical education and sports teachers in the lesson, it can be said that students are more motivated about the lesson and their interest in the lesson increases.

Kaynakça

  • Acar, Ö. A., & Ayan, S. (2018). Akıllı tahta kullanımının lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumuna etkisi, Turkish Studies, 13(29), 107-122. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13698
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Alpar, D., Batdal, G., & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 19-31.
  • Arpa, M. (2020). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik görüşleri ve özerklik algıları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Barcelona, R. J., & Rockey, D. L. (2010). Using collaborative learning technologies to facilitate effective group work. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 81(4), 12-15. https://doi.org/10.1080/07303084.2010.10598458
  • Bozdemir, V. & Bozdemir, Z. (2024). Eğitim 5.0 ve eğitimde yeni yönelimler. İçinde Sivrikaya, S.K. & Sivrikaya, A.H (Editörler). Eğitim ve Sağlık Perspektifinde Spor. Gece Kitaplığı.
  • Bozyiğit, E. Ağbuğa, B., & Uysal, U. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin internet kullanımına yönelik tutumları ve interneti kullanım amaçları. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(1), 31-44. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.58077
  • Bulca, Y., & Demirhan, G. (2020). Eğitsel çevrimiçi sosyal öğrenme ortamı Edmodo’nun fiziksel aktivite kavramlarını öğrenmede erişiye ve kalıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, 10(2), 577-589. https://doi.org/10.17943/etku.721876
  • Casey, A., & Jones, B. (2012). Using digital technology to enhance student engagement in physical education, Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 2(2), 51-66. https://doi.org/10.1080/18377122.2011.9730351
  • Ceylan, B. U. (2024). Spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin giyilebilir teknolojik spor ürünleri kullanım algısının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi.
  • Cunningham, C, A., & Alien, B, L. (2019). Öğrenme teknolojileri hakkında felsefi sorular. Eğitim Felsefesi Kılavuzu. içinde. Çev: Tuğba Öztürk. Pegem Akademi.
  • Cuya, B. (2024). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi öz yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutum ve algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çakır, R., & Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(30), 35-54.
  • Çar, B. (2023). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Çelik, B. (2023). Öğretmenlerin yapılandırmacı eğitim ortamına ilişkin tutumları ile bilişim teknolojileri kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Çınar, İ. (2024). Müzik derslerinde teknoloji kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Çolak, R. (2012). Literatür taraması nasıl yapılır. https://docplayer.biz.tr/189256-Literatur-taramasinasil-yapilir.html.
  • Demir, A. (2018). Endüstri 4.0'dan eğitim 4.0'a değişen eğitim öğretim paradigmaları. Electronic Turkish Studies, 13(15), 148-171. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13480
  • Demirel, Ö. (2003). Eğitim terimleri sözlüğü. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Drent, M., & Meelissen, M. (2008). Which factors obstruct or stimulate teacher educators to use ICT innovatively?. Computers & Education, 51(1), 187-199. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2007.05.001
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Eren, E. Ş. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2004), 223-236.
  • Finkenberg, M. E., Fiorentino, L. H., & Castelli, D. (2005). Creating a virtual gymnasium. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 76(4), 16-18. https://doi.org/10.1080/07303084.2005.10608231
  • Gürsel, M. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Gürsel, R. S., & Yıldız, K. (2020). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri ile medya ve teknoloji kullanımı ve tutumları arasındaki ilişki. International Social Sciences Studies Journal, 6(69), 3871-3884. https://doi.org/10.26449/sssj.2602
  • Harkins, A. M. (2008). Leapfrog principles and practices: Core components of education 3.0 and 4.0. Futures Research Quarterly, 24(1), 19-31. https://doi.org/10.25073/0866-773X/131
  • Heper, E. (2012). Spor bilimlerine giriş. Hayri Ertan (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Inan, F.A. & Lowther, D.L. (2010). Factors affecting technology integration in K-12 classrooms: A path model. Educational Technology Research and Development, 39(3), 5-14. https://doi.org/10.1007/s11423-009-9132-y
  • Işıkgöz, E. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman Üniversitesi Örneği. Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 57-72.
  • İyiler, Z. (2009). Elektronik ticaret ve pazarlama. İgem Yayınları.
  • Kang, S., & Kang, S. (2018). The study on the application of virtual reality in adapted physical education. Cluster Computing, 22(1), 2351-2355. https://doi.org/10.1007/s10586-018-2254-4
  • Karadağ, Ö. (2023). Sekizinci sınıf beden eğitimi ve spor derslerin dijital ve dijital olmayan teknoloji kullanımının öğrencilerin gelişim alanlarına etkisi: Bir karma araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi.
  • Karatut, A., & Şentürk, H. E. (2022). COVID 19 pandemisinde uzaktan eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 4(2), 96-109. https://doi.org/10.47778/ejsse.1181977
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Yayıncılık.
  • Kaya, Z. (2006). Eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Yayıncılık.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2007). Bilgisayar destekli temel matematik dersi öğretimine sınıf öğretmenliği öğrencilerin bakış açıları. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • Kılıç, Y. (2022). Öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanım durumu ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Knapp, W. M. (2017). The impact of TPACK and teacher technology efficiacy on social studies teachers’ use of technology in the classroom. Minnesota: Minnesota University.
  • Kocaman-Karoğlu, A. Bal, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158. https://doi.org/10.32329/uad.815428
  • Koçer, K. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi.
  • Koehler, M., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Kopcha, T. J. (2012). Teachers’ perceptions of the barriers to technology integration and practices with technology under situated professional development. Computers & Education, 59, 1109-1121. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.014
  • Korkmaz, E. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor derslerinde teknoloji kullanım düzeyleri (Antalya ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Koşar, E., Yüksel, S. Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y., & Çiğdem, H. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Yayıncılık.
  • Kuru, E., & Kuru, O. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim teknolojisi kavramına ilişkin metaforik algıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 257-278. https://doi.org/10.33437/ksusbd.488243
  • Liebermann, D. G., Katz, L., Hughes, M. D., Barlett, R. M., Mcclements, J., & Franks, I. M. (2002). Advancesin the application of information technology to sport performance. Journal Of Sports Sciences, 20(10), 755-769. https://doi.org/10.1080/026404102320675611
  • McVicker, D. (2020, 11 Ocak). How technology changes physical education classes. https://learn.g2.com/technology-in-physical-education.
  • Mohsehn, B. (2001). Using ınstructional softwareto meet national physical education standarts. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 72(3), 19-22. https://doi.org/10.1080/07303084.2001.10605846
  • Moreno-Guerreo, A. J., Garcia, S. A., Navas-Parejo, M. R., Campos-Soto, M. N., & Garcia, G. G. (2020). Augmented reality as a resource for improving learning in the physical education classroom, International Journal of Environmental Research and Public Health,17(10), 3637-3640. https://doi.org/10.3390/ijerph17103637
  • Ocak, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına yönelik tutumları ile ebeveynlerin teknoloji kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Özbey, B. (2023). Sınıf öğretmenlerine yönelik eğitim teknolojisi kullanımı eğitiminin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Özen, G., Güllü, M., & Uğraş, S. (2016). beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ders içi ve dışı etkinliklerinde teknolojik araç ve gereçlerin kullanımı ile ilgili görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 24-37.
  • Özkan, S. (2023). Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin eğitim teknoloji yeterlilikleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Parmaksız, A. (2023). Cumhuriyet dönemi Türk düşünürlerin teknoloji kavramına bakış açısı ve bu bakışın eğitim sistemine yansıması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Pooworavan, Y. (2015). Challenges of New Frontier in Learning: Education 4.0. Bangkok: Innovative Learning Center.
  • Sheingold, K. ve Hadley, M. (1990). Accomplished teachers: Integrating computersinto classroom practice. Technical Report, Center for Technology in Education, Bank Street College of Education.
  • Şenel, A., & Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen Dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şimşek, A., & Devecioğlu, S (2019). Spor teknolojileri. Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, M. Ş., & Akın, H. B. (2003). Teknoloji yönetimi ve örgütsel değişim. Çizgi Kitabevi.
  • Tanoğlu, G. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin teknoloji kullanım tutumlarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Thomas, A. ve Stratton, G. (2006). What are we doing with ICT in physical education: A national audit of equipment, use, teacher attitudes, support and training. British Journal of Educational Technology, 37(4), 617-632. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2006.00520.x
  • Thornburg, R., & Hill, K. (2004). Using internet assessment tools for health and physical education instruction. Techtrends Tech Trends, 48(6), 53–55. https://doi.org/10.1007/BF02763585
  • Uygun, P. (2023). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilik algıları ile medya ve teknoloji kullanımı tutumları üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi.
  • Volman, M., & Van Eck, E. (2001). Gender equity and information technology in education: The second decade. Review of Educational Research, 71(4), 613-634. https://doi.org/10.3102/00346543071004613
  • Yalın, H. İ. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel Yayın.
  • Yaman, Ç. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ve multimedya kullanım becerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 291-313.
  • Yavuz, S., & Coşkun, E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34; 276-286.
  • Yücel, A. S., & Devecioğlu, S. (2011). Spor eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elâzığ-Turkey.
  • Yücel, N. B. (2023). Öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları ile örgütsel değişme dirençleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Yüksel, H. S. (2018). Teknoloji destekli aktif oyun programına katılan ortaokul öğrencilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Zin, M. Z. M., Sakat, A. A., Azmad, N. A. & Bhari, A. (2013). Relationship between the multimedia technology and education in improving learning quality. ProcediaSocial and Behavioral Science, 90, 351-355. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.07.102
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Yunus Mahken

Ahmet Haktan Sivrikaya 0000-0003-3452-6855

Erken Görünüm Tarihi 31 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 5 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mahken, Y., & Sivrikaya, A. H. (2024). Eğitimde Teknoloji Kullanımının Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmenleri Açısından İncelenmesi. ADÜ-Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 44-58.