BibTex RIS Kaynak Göster

Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2014, , 70 - 79, 01.04.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188811

Öz

Medya okuryazarlığının erken yaşlardan itibaren başlayarak hayat boyu geliştirilecek bir beceri olması, verilecek eğitimin de okul öncesinden başlayarak yetişkin eğitime uzanan bir sürece yayılmasını gerekli kılmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarında, çocuklara, toplumla uyum içinde yaşaması ve toplumun ona sağladığı fırsatlardan yararlanabilmesi için gerekli temel davranışların kazandırılması hedeflenmektedir. Uluslararası Gazeteciler Federasyonu’nun (FIJ) 2003 yılında yayınladığı “Medyada Çocuk Haklarını Tanıtmak” konulu bir atölye çalışmasında belirtildiğine göre; Dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının çocuklardan oluştuğu, medyanın ancak yüzde beşinin çocuklara yönelik içerik taşıdığı bunun da büyük kısmının çocuk ruh ve beden sağlığını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Medya okuryazarlığı işte tam da burada devreye girerek bilinçli bir okuyucu kitlesini yetiştirmeyi amaçlamalı, medya programcıları, habercileri ve diğer kurumsal yapıları koordine ederek ruh ve beden sağlığı korunmuş, değerlerine bağlı bir neslin yetişmesine yardımcı olmalıdır

Kaynakça

  • ALANKUŞ, S. (2007) Neden Çocuk Odaklı Habercilik Kitabı, Çocuk Odaklı Habercilik, Hak Haberciliği Dizisi, BİA - IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • AŞAR, E., (2014) Keşfedilen Çocuk, İletişim Teknolojileriyle Yitip Giden Çocukluk ve Çocuk Kültürü, İ&D –İletişim ve Diplomasi- Dergisi, S. 2, T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara
  • AVŞAR, Z., (2014) Medya Okuryazarlığı, İ&D –İletişim ve Diplomasi- Dergisi, S.2, T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • BOSTANCI, N. (2014) Editörün Notu, İ&D –İletişim ve Diplomasi- Dergisi, S. 2, T.C. Başbakanlık Basın- Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • DUMAN, A. (2000) Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • İNAL, K. (2009), Medya Okuryazarlığı Elkitabı, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • KURT, A.ve Kürüm, D. (2010) Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişki: Kavramsal Bir Bakış, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 Bahar Sayısı, s. 20- 34.
  • MORA,N. (2014), Gençlerde Medya Bağımlılığı, İ&D –İletişim ve Diplomasi- Dergisi, S.2, T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara
  • MORA, N. (2007), İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 4. Çocuk ve İletişim Kongresi ve 4.Uluslararası Çocuk Filmleri ve Kongresi “Risk Altındaki Çocuklar” 22-24 Ekim 2007 tarihli Kongresinde sunulan “Medyada Çocuk Temsilleri ve Medya Okuryazarlığı” adlı bildiri, İstanbul.
  • MORA, N. (2008), Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim, Alt Kitap Yayıncılık, İstanbul.
  • ONAT, Y. ve Akço, S. (2007), Çocuk ve Habercilik, Neden Çocuk Odaklı Habercilik Kitabı, Çocuk Odaklı Habercilik, Hak Haberciliği Dizisi, BİA - IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • RTÜK, (2007), İlköğretim Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı, Ankara
  • SAYILAN, G. ve Çevirgen, N. (2014), Yazılı Basında Çocuk Temsilleri: Bir Bekleme Salonu Olarak Çocukluk, İ&D –İletişim ve Diplomasi- Dergisi, S.2, T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Gen.Müd., Ankara
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicabi Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Arslan, H. (2014). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 70-79. https://doi.org/10.30803/adusobed.188811
AMA Arslan H. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme. ADUSOBIED. Nisan 2014;1(2):70-79. doi:10.30803/adusobed.188811
Chicago Arslan, Hicabi. “Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber Ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 2 (Nisan 2014): 70-79. https://doi.org/10.30803/adusobed.188811.
EndNote Arslan H (01 Nisan 2014) Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 2 70–79.
IEEE H. Arslan, “Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme”, ADUSOBIED, c. 1, sy. 2, ss. 70–79, 2014, doi: 10.30803/adusobed.188811.
ISNAD Arslan, Hicabi. “Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber Ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/2 (Nisan 2014), 70-79. https://doi.org/10.30803/adusobed.188811.
JAMA Arslan H. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme. ADUSOBIED. 2014;1:70–79.
MLA Arslan, Hicabi. “Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber Ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2014, ss. 70-79, doi:10.30803/adusobed.188811.
Vancouver Arslan H. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kapsamında Çocuk Odaklı Haber ve Programlar Üzerine Bir Değerlendirme. ADUSOBIED. 2014;1(2):70-9.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.