BibTex RIS Kaynak Göster

Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama

Yıl 2014, , 25 - 34, 01.06.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188816

Öz

Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüz dünyasında, bilginin sağlanması, paylaşılması ve yönetilmesi bütün işletmeler için olduğu gibi turizm işletmeleri için de önemlidir. Özellikle, turizm sektöründeki işletmelerin yüksek tempolu çalışma düzeni düşünüldüğünde bilginin (mesleki, tecrübeye dayalı ve pratik) işletmenin bir değeri haline getirilmesinin hızlı çözümler sağlayabileceği söylenebilir. Bilgi yönetimi faaliyetleri içinde, bilgi paylaşımı konusu önemli bir yere sahiptir. Günümüz işletmelerinin bilgi paylaşımı konusundaki en önemli amaçları ise çalışanların örtük bilgilerini açığa çıkarmak ve bu bilgileri işletmenin bir değeri haline getirebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, çalışanların bilgi paylaşımı hakkındaki tutumlarının bilinmesinin yöneticilere pratik yarar sağlayabileceği söylenebilir. Dolayısıyla, otel çalışanlarının bilgi paylaşımı konusundaki tutumlarının araştırıldığı bu çalışmanın, otel yöneticilerinin bilgi yönetimi faaliyetlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu araştırmada, uygulama alanı olarak, Antalya bölgesinde faaliyet gösteren 110 odalı ve 4 yıldızlı bir otel işletmesinin odalar bölümü seçilmiştir. Araştırmanın evreni 43 kişiden oluşmaktadır. Veriler 42 kişinin anket sorularına verdikleri cevaplardan elde edilmiş ve SPSS’te analiz edilmiştir. Sonuçta, çalışanların bilgi paylaşımı konusunda en yüksek tutumu, bilgi paylaşımının önündeki bireysel engeller boyutunda gösterdikleri ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Bahar, E. (2011). ‘Konaklama İşletmelerinde Bilgi Yönetimi: A ltyapı, Uygulama ve Karşılaşılan Engeller’, İşletme Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 51-68.
  • Celep, C. Ve Çetin, B. (2003) Bilgi Yönetimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Chow, C. W.; Deng, F. J. ve Ho, J. L. (2000) ‘The openness of knowledge sharing within organizations: A comparative study in the United States and the People's Republic of China’, Journal of Management Accounting Research; Vol.:12, ss.65-95.
  • Çavuşoğlu, M. (2010). ‘Konaklama İşletmelerinde Elektronik Ticaret Kullanımı: Gökçeada ve Bozcaada’da Bir Araştırma’, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5 (2), 111-141.
  • Çetinkaya, A. (2012). ‘Örgütsel Bilgi Yönetim Sürecinde Bilgi Yönetim Performansı Boyutları: Ölçek Geliştirme ve Geçerliliği Üzerine Bir Araştırma’, Online Academic Journal Of Information Technology, e.org/?menu=pages&p=details_of_article&id=53, (Erişim Tarihi: 11.01.2014). (9), DOI:
  • 5824/1309-1581.2012.4.004.x, http://www.ajit
  • Davenport, T. ve Prusak, L. (2001) İş Dünyasında Bilgi Yönetimi. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Doğan, H. (2004a). ‘Bilgi Teknolojileri Örtülü Bilgi İçin Bir Fırsat Mı? Tehdit Mi? Bilgi Teknolojilerinin Örtülü Bilgi Bağlamlı Kullanım Stratejileri’, Gazi Üniversitesi Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 97-107.
  • Doğan, H. (2004b). ‘Kültürel Bir Miras Olan Örtülü Bilginin Sosyolojik ve Stratejik Analizi ve Bunun Uluslararası Pazarlara Yansıtılma Stratejileri’, Gazi Üniversitesi Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 84-96.
  • Dönmez, D. (2008). ‘Paydaş Teorisi Çerçevesinde Otel İşletmelerinin Seyahat Acenteleri İle İlişkileri ve Otel İşletmelerinin Performansı Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma’, Yönetim, 19 (61), 91-112.
  • Geçikli, F.; Serçeoğlu, N.; Üst, Ç. (2011). ‘Örgüt İçi İletişim ve İletişim Tatmini Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama’ İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz, Sayı: 33, 163-184.
  • Güçlü, N. Ve Sotırofski, K. “Bilgi Yönetimi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 351-371.
  • İnce, M. (2005). ‘Değişim Olgusu ve Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetiminin Değişen Fonksiyonları’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 319-339.
  • Karahan, A. (2009). ‘Bilgi Liderliğinin Verimlilik Üzerine Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma’, Bilgi Dünyası, 10 (1), 60-79.
  • Kothari, A.; Rudman, D.; Dobbins, M.; Rouse, M.; Sibbald, S.; Edwards, N. (2012). ‘The Use Of Tacit And Explicit Knowledge In Public Health: A Qualitative Study’ Implemantation Science, (Erişim Tarihi: 02.01.2014).
  • Kulaklı, A. (2005). ‘Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Bilgi Paylaşımının Önemi Ve Bir Uygulama’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 4 (8), 99-114.
  • Medeni, T.İ; Aktaş, Z. (t.y). ‘Veri Toplumundan Bilgi Toplumuna Dört Düzeyli Bir Toplum Modeli’, http://www.emo.org.tr/ekler/fdac58e60abb571_ek.pdf (Erişim Tarihi: 11.01.2014).
  • Mısırdalı, F. (2006). Örgüt İçi Bilgi Paylaşımında Sosyal Sermayenin Etkisi: Kütahya Porselen A.Ş’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nemli, H. (2007). Örgüt Kültürü İle Bilgi Paylaşımına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nonaka, I. (1994).‘A Dynamic Theory of Organizational Knowledge
  • Creation’, Organization Science, 5(1), 14‐ 37.
  • Odabaş, H. (2003). ‘Kurumsal Bilgi Yönetimi’. Türk Kütüphaneciliği, 17 (4), 357-368.
  • Öztürk, A. (2005) İşletmelerde Bilgi Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı: Eskişehir Türk Telekom’da Örnek Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sarı, Y.; Kozak, M. (2005). ‘Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı’, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19 (1), 359-383.
  • Sağsan, M. (2002). ‘Örgütsel Seçimlerde Küme Modeli: İnsan İlişkileri, Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenmenin Ara Kesitinde ‘İnsan’, http://eprints.rclis.org/7349/1/205-230.pdf (Erişim Tarihi: 02.01.2014)
  • Şimşek, M.Ş. ve Çelik, A. (2011) Yönetim ve Organizasyon. Konya: Eğitim Akademi.
  • Uzun, H.; Durna, U. (2008). ‘İşletmelerde Rekabet Unsuru Olarak Bilgi Yönetimi’, Niğde Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 33-40.
  • Vatansever Toylan, N.; Semerciöz, F. (2013). ‘Stratejik İttifak Oluşumundaki Konaklama Sektöründe İşletmeler Arası İlişkileri Düzenleyici Faktörler ve Bir Model Önerisi’, International Conference http://www.eecon.info/papers/741.pdf (Erişim Tarihi: 19.09.2014). Eurasian Economies,
  • St.Petersburg-Russia, 734-743,
  • Yılmaz, B. (2009). ‘Gerçekliğin Toplumsal İnşasında Bilgi ve Bilgi Merkezi’, Bilgi Dünyası, 10 (1), 23-34.
  • Yılmaz, M. (2011). ‘Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme İlişkisi: Kavramsal Bir Yaklaşım’, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 46, 313-332.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sine Erdoğan Morçin Bu kişi benim

İlhami Morçin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Morçin, S. E., & Morçin, İ. (2014). Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 25-34. https://doi.org/10.30803/adusobed.188816
AMA Morçin SE, Morçin İ. Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama. ADUSOBIED. Haziran 2014;1(3):25-34. doi:10.30803/adusobed.188816
Chicago Morçin, Sine Erdoğan, ve İlhami Morçin. “Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 3 (Haziran 2014): 25-34. https://doi.org/10.30803/adusobed.188816.
EndNote Morçin SE, Morçin İ (01 Haziran 2014) Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 3 25–34.
IEEE S. E. Morçin ve İ. Morçin, “Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama”, ADUSOBIED, c. 1, sy. 3, ss. 25–34, 2014, doi: 10.30803/adusobed.188816.
ISNAD Morçin, Sine Erdoğan - Morçin, İlhami. “Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/3 (Haziran 2014), 25-34. https://doi.org/10.30803/adusobed.188816.
JAMA Morçin SE, Morçin İ. Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama. ADUSOBIED. 2014;1:25–34.
MLA Morçin, Sine Erdoğan ve İlhami Morçin. “Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 3, 2014, ss. 25-34, doi:10.30803/adusobed.188816.
Vancouver Morçin SE, Morçin İ. Otel Çalışanlarının Bilgi Paylaşımı Tutum Düzeyleri: 4 Yıldızlı Bir Otelin Odalar Bölümünde Uygulama. ADUSOBIED. 2014;1(3):25-34.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.