Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)

Yıl 2018, , 396 - 414, 27.04.2018
https://doi.org/10.30803/adusobed.368227

Öz

Eğitim denetiminde, öğrenme ve öğretme sürecinin geliştirilmesi için öğretmenlere yapılan yardımlar önemli görülmektedir. Öğretmenlerin potansiyellerini fark etmeleri ve etkili biçimde kullanabilmelerinde okul müdürleri önemli rol oynamaktadır. Sınıf içi performans, eğitim öğretimin en kritik noktasını oluşturmaktadır. Bu nedenle okul müdürünün sınıfa girmesi ve sınıfta neler olup bittiğini ayrıntılı olarak raporlayabilmesi son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul müdürlerinin sınıf içi gözlem tekniklerini kullanarak sınıf öğretmenlerinin öğretim performanslarını belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmaya 10 okul Müdürü, 60 öğretmen ve 1500 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, gözlem yoluyla bilgi toplama yöntemi kullanılarak, hem birinci elden hem de ikinci elden gözlemler yapılmış, gözlemle veri toplamada yazılı tasvirler kullanılmıştır. Araştırma bulguları sınıf öğretmenlerinin sorularına, konuşma davranışlarına, sözel olmayan öğretmen davranışlarına, hareket ve sözel akış şemalarına ilişkin öğretimsel performanslarını ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Doç Dr. Şakir ÇINKIR
  • Doç Dr. Birkan GÜÜLDENOĞLU
  • Prof. Dr. İnayet AYDIN
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tansel Yazıcıoğlu 0000-0002-0946-2637

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2018
Kabul Tarihi 13 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yazıcıoğlu, T. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 396-414. https://doi.org/10.30803/adusobed.368227
AMA Yazıcıoğlu T. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). ADUSOBIED. Nisan 2018;5(1):396-414. doi:10.30803/adusobed.368227
Chicago Yazıcıoğlu, Tansel. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2018): 396-414. https://doi.org/10.30803/adusobed.368227.
EndNote Yazıcıoğlu T (01 Nisan 2018) Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 1 396–414.
IEEE T. Yazıcıoğlu, “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”, ADUSOBIED, c. 5, sy. 1, ss. 396–414, 2018, doi: 10.30803/adusobed.368227.
ISNAD Yazıcıoğlu, Tansel. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5/1 (Nisan 2018), 396-414. https://doi.org/10.30803/adusobed.368227.
JAMA Yazıcıoğlu T. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). ADUSOBIED. 2018;5:396–414.
MLA Yazıcıoğlu, Tansel. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 396-14, doi:10.30803/adusobed.368227.
Vancouver Yazıcıoğlu T. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Performanslarının Okul Müdürleri Tarafından Değerlendirilmesi (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). ADUSOBIED. 2018;5(1):396-414.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.