Bu çalışma Ege Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ön lisans öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek üzere yapılmıştır. 226 öğrenci ile yürütülen çalışmada veriler birey tanıtım bölümü ve Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeğinden oluşan anket formu ile toplanmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.11±1.85, %77’si kadın, %67.3’ü birinci sınıf öğrencisidir. %25.7’si Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, %24.8’i İlk ve Acil Yardım, %23.9’u ise Diyaliz programında öğrenim görmektedir. Öğrencilerin %63.3’ü çevre konusunda herhangi bir eğitim almamıştır. Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeğinin puan ortalaması 57.82±8.49 olarak bulunmuştur. Sınıf değişkeni ile uygulama, sentez ve değerlendirme faktörlerinde anlamlı fark bulunmuştur. Uygulama faktöründe ikinci sınıf öğrencilerinin birinci sınıf öğrencilerine göre puan ortalamaları daha fazladır. Sentez ve Değerlendirme faktöründe ise birinci sınıf öğrencilerinin ikinci sınıf öğrencilerine göre puan ortalaması daha fazladır. Program değişkeni ile bilgi faktörü arasında anlamlı fark bulunmuştur. Diyaliz-Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (p=0.019), İlk ve Acil Yardım-Çocuk Gelişimi (p=0.002), İlk ve Acil Yardım-Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (p=0.000), Tıbbi Laboratuvar Teknikleri-Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (p=0.015) programları arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Ölçek ile faktörlerin karşılaştırılmasında pozitif yönlü orta düzey bir ilişki bulunmuştur. Yapılan çalışmada öğrencilerin Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalıkları ortalamanın üstünde bulunmuştur. Öğrencilerin sınıfına ve öğrenim gördüğü ön lisans programına göre bu değer değişmektedir.
This study was conducted to determine the awareness levels of associate degree students studying at a state university in the Aegean Region about environmental problems. The study was conducted with 226 students. In the study conducted with 226 students, the data were collected with a questionnaire consisting of the individual introduction section and the Awareness Scale for Environmental Problems. The average age of the students is 20.11 ± 1.85, 77% of them are women and 67.3% are first year students. 25.7% are studying in Medical Laboratory Techniques, 24.8% in First and Emergency Aid, and 23.9% in Dialysis program. 63.3% of the students did not have any training on environment. The mean score of the Awareness Scale for Environmental Problems was found to be 57.82 ± 8.49. A significant difference was found between the class variable and the application, synthesis and evaluation factors. In the implementation factor, the mean scores of the second grade students are higher than the first grade students. In the Synthesis and Evaluation factor, the average score of the first year students is higher than the second year students. A significant difference was found between the program variable and the knowledge factor. Dialysis-Office Management and Executive Assistant (p = 0.019), First and Emergency Aid-Child Development (p = 0.002), First and Emergency Aid- Office Management and Executive Assistant (p = 0.000), Medical Laboratory Techniques-Office Management and Manager It was determined that there is a significant difference between the assistantship (p = 0.015) programs. A moderate positive correlation was found in the comparison of the scale and the factors. In the study, the Awareness of the Students about Environmental Problems was found above the average. This value varies according to the class of the students and the associate degree program they study.
Environment Environmental Awareness Environmental Problem University Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.