BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 80 - 89, 01.04.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188812

Öz

Kaynakça

  • BALOĞLU S.andMcCLEARY K. W., (1999), A Model of Destination Image Formation Annals Of Tourism Research, Vol. 26, No. 4, pp. 868-897.
  • CHİNG-FU C.;DUNGcHUN T., (2007), “How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions?”, Tourism Management, 28; 1115–1122; 2007.
  • DURAN, N. (2008), Destinasyon Tanımında Resmi Web Siteleri: Türkiye‟nin Rakip Destinasyonlarının Web Sitelerinin Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • İPAR, M.S. (2011), Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Balıkesir.
  • KALAYCI, Ş. (2009), SPSS Uygulamalı Cok Değiskenli İstatistik Teknikleri (4. Baskı), Asil Yayın Dağıtım Ltd. Sti.: Ankara.
  • O‟CONNOR, N.; FLANAGAN, S.; ve GILBERT, D., (2008), “The Integration of Film- induced Tourism Destination and Branding in Yorkshire, UK” International Journal of Tourism Research, 10(5): 423-437.
  • ÖTER, Z.; ÖZDOĞAN, O.N., (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”,Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz: 127-138.
  • SAHPAZ, P.(2000), “ Türkiye‟nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt:2, sayı:3, 1-19.
  • ŞAHBAZ, R. P.; KILIÇLAR, A.(2009), “Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, c.1, s.1, ss.31-52.
  • SALTIK, I.A.; COŞAR, Y.; Kozak, M.(2010), “Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi,c.21, s.1, ss.41-50.
  • YARAŞLI, G.Y.(2007),Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü:Ankara.
  • YILMAZ, H.; YOLAL, M. (2008),“Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlanmasında Filmlerin Rolü”, Anadolu University Journal of Social Sciences, Vol:8,Sayı:1, 175-192.
  • YÜKSELEN C.; GÜLER G. E., (2009), Antakya Marka Kent Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009.
  • ÜNER, M.M.;GÜÇER, E.; TAŞÇI, A., (2006), “Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, Güz:189-201.

TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 80 - 89, 01.04.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188812

Öz

Son dönemde sayıları artan televizyon dizileri ve bu dizilere turistik bir ürün olarak yerleştirilen destinasyonlar, izleyicilerin algıladığı destinasyon imajı üzerinde etkili olmaktadır. Bu dizilerin çekildiği destinasyonlara yönelik olumlu bir marka imajının yaratılması ve güçlendirilmesi, şehir turizmi açısından da oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı televizyon dizilerinin, izleyicilerin algıladıkları destinasyon imajı üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışma aynı zamanda Aydın il merkezinde yaşayan 18 yaş üstü TV dizisi izleyicisi kişilere yönelik bir anket çalışmasını içermektedir. Çalışmada, anket verileri kullanılarak çeşitli istatistiki analizler yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, televizyon dizilerinin, izleyicilerin algıladıkları destinasyon imajı üzerindeki etkisinin “olumlu” olduğunu söyleyebiliriz

Kaynakça

  • BALOĞLU S.andMcCLEARY K. W., (1999), A Model of Destination Image Formation Annals Of Tourism Research, Vol. 26, No. 4, pp. 868-897.
  • CHİNG-FU C.;DUNGcHUN T., (2007), “How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions?”, Tourism Management, 28; 1115–1122; 2007.
  • DURAN, N. (2008), Destinasyon Tanımında Resmi Web Siteleri: Türkiye‟nin Rakip Destinasyonlarının Web Sitelerinin Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • İPAR, M.S. (2011), Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Balıkesir.
  • KALAYCI, Ş. (2009), SPSS Uygulamalı Cok Değiskenli İstatistik Teknikleri (4. Baskı), Asil Yayın Dağıtım Ltd. Sti.: Ankara.
  • O‟CONNOR, N.; FLANAGAN, S.; ve GILBERT, D., (2008), “The Integration of Film- induced Tourism Destination and Branding in Yorkshire, UK” International Journal of Tourism Research, 10(5): 423-437.
  • ÖTER, Z.; ÖZDOĞAN, O.N., (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”,Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz: 127-138.
  • SAHPAZ, P.(2000), “ Türkiye‟nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt:2, sayı:3, 1-19.
  • ŞAHBAZ, R. P.; KILIÇLAR, A.(2009), “Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, c.1, s.1, ss.31-52.
  • SALTIK, I.A.; COŞAR, Y.; Kozak, M.(2010), “Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi,c.21, s.1, ss.41-50.
  • YARAŞLI, G.Y.(2007),Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü:Ankara.
  • YILMAZ, H.; YOLAL, M. (2008),“Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlanmasında Filmlerin Rolü”, Anadolu University Journal of Social Sciences, Vol:8,Sayı:1, 175-192.
  • YÜKSELEN C.; GÜLER G. E., (2009), Antakya Marka Kent Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009.
  • ÜNER, M.M.;GÜÇER, E.; TAŞÇI, A., (2006), “Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, Güz:189-201.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, F. (2014). TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 80-89. https://doi.org/10.30803/adusobed.188812
AMA Çakır F. TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. ADUSOBIED. Nisan 2014;1(2):80-89. doi:10.30803/adusobed.188812
Chicago Çakır, Fatma. “TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 2 (Nisan 2014): 80-89. https://doi.org/10.30803/adusobed.188812.
EndNote Çakır F (01 Nisan 2014) TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 2 80–89.
IEEE F. Çakır, “TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi”, ADUSOBIED, c. 1, sy. 2, ss. 80–89, 2014, doi: 10.30803/adusobed.188812.
ISNAD Çakır, Fatma. “TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/2 (Nisan 2014), 80-89. https://doi.org/10.30803/adusobed.188812.
JAMA Çakır F. TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. ADUSOBIED. 2014;1:80–89.
MLA Çakır, Fatma. “TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2014, ss. 80-89, doi:10.30803/adusobed.188812.
Vancouver Çakır F. TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. ADUSOBIED. 2014;1(2):80-9.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.