Ülkemizde hemen her sektördeki ara eleman ihtiyacını
karşılamak üzere Meslek Yüksekokulları (MYO) açılmıştır. Bu okullarda açılan
bölümlerin verdikleri eğitim ise çok çeşitlidir. Fakat alan yazında MYO ve bu
okullarda verilen eğitim ile ilgili çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu
çalışmanın amacı Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Uygulamalı Elektronik
Pazarlama Dersi öğretim programını değerlendirmektir. Bu kapsamda nitel
araştırma yöntemine başvurulmuştur. Adnan Menderes Üniversitesi Meslek Yüksek
Okulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü 2. sınıfta okuyan 40 öğrenciye
ulaşılmıştır. Öğrencilere derse yönelik açık uçlu sorulardan oluşan görüşme
formu uygulanmıştır. Toplanan veriler içerik ve frekans analizi yöntemleriyle
analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda derse ilişkin teknik sorunların dersin
işlenişine engel olduğu; elektronik ticaret konusunda dersin yarar sağladığı;
sürenin yeterli olduğu; derste genellikle sunuş yoluyla öğretim stratejisinin
kullanıldığı ve derse yönelik internet aracılığıyla çeşitli bilgilere ulaşmanın
mümkün olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Böylece dersin öğretim programı
değerlendirilmiş ve programa ilişkin bazı öneriler sunulmuştur.
Program değerlendirme eğitsel eleştiri modeli meslek yüksekokulları elektronik pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.