Bu çalışmanın amacı,
ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin
görüşlerini almak ve yaşanan güvenlik sorunlarına karşı çözüm önerileri
geliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden
“Görüşme Yöntemi” kullanılmıştır. Görüşme yöntemlerinden, “Yarı Yapılandırılmış
Görüşme Tekniği” ile veriler toplanmıştır. Araştırma verileri, 2015- 2016
eğitim- öğretim yılında Aydın İli Efeler İlçesinde bulunan 12 ilkokulda görev
yapan, 36 kişilik yönetici ve öğretmenlerden oluşan çalışma grubundan elde
edilmiştir. Araştırmada okul güvenliğindeki mevcut durum ortaya konulmuş, ardından
genel bir değerlendirme yapılıp, tespit edilen eksiklikler hakkında görüş ve
önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın sonucunda; okulların, eğitim
politikalarındaki eksiklikler, maddi kaynak yetersizliği, eğitimsizlik,
iletişimsizlik ve medyanın sebep olduğu etkiler ile iç ve dış tehditlerden
gelecek güvenlik sorunlarına karşı yetersiz kaldıkları, bunun da zaman içinde
ciddi güvenlik sorunlarına yol açabildiği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.