Bu araştırmada, 2002–2013 yılları
arasında Türkiye’de yazılmış makale, yüksek lisans tezleri ve doktora tezlerinin
yöntem bölümleri analiz edilmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi işe
koşulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmaya
dâhil edilen çalışmalara ULAKBİM, ASOS ve YÖK Tez Merkezi veritabanları
taranarak ulaşılmıştır. Tarama sonucu 82 makale, 47 yüksek lisans tezi ve 22
doktora tezi olmak üzere toplam 151 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalar;
yayınlanma yılı, yayınlanma türü, modeli, araştırma deseni, karşılaştırmalı
eğitim yaklaşımı, karşılaştırma türü, gerçekleştirildiği düzey/alan, veri
toplamı araçları, karşılaştırma ölçütü/örneklemi ve konu alanına göre
incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, karşılaştırmalı eğitim kapsamında en
çok incelenen ülke İngiltere ve en çok araştırılan konu alanı öğretmen
yetiştirmedir. Çalışmaların %89.4’ü nitel olarak desenlenmiştir. Çalışmaların
büyük çoğunluğunda karşılaştırmalı eğitim yaklaşımı belirtilmemiştir. En çok
kullanılan yaklaşım ise yatay yaklaşım olmuştur. Araştırmaların büyük bölümünde
veri toplama aracı olarak doküman inceleme tercih edilmiştir. Karşılaştırmalı
eğitim alanında standart oluşturma çalışmaları yürütülmeli ve uzmanlar bir
araya gelip sorunların dünü, bugünü ve geleceğini tartışmalıdır.
Karşılaştırmalı eğitim Eğitim sistemleri Karşılaştırmalı Eğitimde Metodoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.