Nowadays, technology is developing day by day and with the development of technology, the options to meet the educational needs are diversifying. Distance education, which is one of these options, has gradually become a part of our lives. In this research, it is aimed to reveal the current situation by obtaining the students' opinions regarding the delivery of compulsory common courses, which every student at the undergraduate level must successfully complete in order to graduate, in the form of distance education. The study group of the research, in which phenomenology design from qualitative research methods was used, consists of nine associate and undergraduate students selected through criterion sampling, maximum variation sampling and convenience sampling methods. The data of the research were collected through qualitative interviews and semi-structured interview form. The data were analyzed using the content analysis technique. According to the findings, the students found it beneficial to provide compulsory common courses in the form of distance education because they go to school less, can spare time for other courses, can make up for the courses later and reduces various expenses they incur in formal education. In addition; The documents used can be improved, attendance requirements can be calculated based on entries and exits to the system, a platform can be designed to communicate with the teaching staff, a special teaching staff can be established for distance education, and suggestions can be made such as grades that do not currently affect the average can affect the average.
Distance Education Ataturk Turkish Language Foreign Language
Günümüzde teknoloji giderek gelişmekte ve teknolojinin gelişimi ile birlikte eğitim ihtiyacını karşılama seçenekleri çeşitlenmektedir. Bu seçeneklerden olan uzaktan eğitim, giderek hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bu araştırmada, lisans düzeyinde her öğrencinin mezun olabilmek için başarılı olarak tamamlaması gereken zorunlu ortak derslerin uzaktan eğitim şeklinde yürütülmesine ilişkin öğrenci görüşlerini alarak mevcut durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu; ölçüt örnekleme, maksimum çeşitlilik örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen dokuz ön lisans ve lisans öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, nitel görüşmeler ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre öğrenciler; okula az gitmeleri, diğer derslere vakit ayırabilmeleri, derslerin sonradan telafisinin yapılabilmesi ve örgün eğitimde yaptıkları çeşitli harcamaları azaltması nedeniyle zorunlu ortak derslerin uzaktan eğitim şeklinde verilmesini yararlı bulmuşlardır. Ayrıca; kullanılan dokümanlar iyileştirilebilir, devam zorunluluğu sisteme giriş çıkışlara göre hesaplanabilir, öğretim elemanı ile iletişim kurulacak bir platform tasarlanabilir, uzaktan eğitime özel öğretim elemanı kadrosu kurulabilir ve mevcut durumda ortalamaya etki etmeyen notlar ortalamaya etki edebilir şeklinde öneriler getirilebilir.
Uzaktan Eğitim Zorunlu Ortak Dersler Atatürk İlke Ve İnkılapları Tarihi Türk Dili Yabancı Dil
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.