Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinde Oyun Amaçlı İnternet Kullanımının Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 55 - 75, 31.12.2022
https://doi.org/10.17984/adyuebd.709330

Öz

Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin oyun amaçlı internet kullanımlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında elverişli örnekleme yöntemiyle seçilmiş 360 (176 kız, 184 erkek) öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler dört farklı tür okulda 9, 10 ve 11.sınıfta eğitimlerine devam eden öğrenciler arasından seçilmişlerdir. Bu çalışmada, veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini ölçmek üzere Young (1998) tarafından geliştirilen “İnternet Bağımlılığı Ölçeği” sosyal destek algılarını değerlendirmek üzere Yıldırım (2004) tarafından revize edilen Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri Ki kare ve t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, lise öğrencilerin oyun amaçlı internet kullanımı ile cinsiyet, akademik başarı ve günlük internet kullanım süreleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca interneti oyun amaçlı kullanmayan öğrencilerin arkadaşlarından daha fazla sosyal destek algıladıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adams, E. & Rollings, A. (2014). Fundamentals of Game Design. 3.Baskı, Prentice Hall, s.67-81.
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (5. basım) (DSM-V) (E. Köroğlu, Çev.) Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Ayas, T. & Horzum, M.B. (2013) Relation between depression, loneliness, self-esteem and internet addiction. Education 133,283-290
  • Bayraktar, F. (2001). İnternet kullanımının ergen gelişimindeki rolü. Yüksek Lisans Tezi,Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bonnaire, C. & Phan, O (2017). Relationships between parental attitudes, family functioning and internet gaming disorder in adolecents attending achool. Psychiatry Research, 255, 104-110. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2017.05.030
  • Bonnaire, C. & Baptista, D (2019). Internet gaming disorder in male and female young adults: the role of alexithymia, depression, anxiety and gaming type. Psychiatry Research, 272, 521-530. DOI: 10.1016/j.psychres.2018.12.158
  • Brunborg, G. S., Mentzoni, R. A. & Frøyland, L. R. (2014). Is video gaming, or video game addiction, associated with depression,academic achievement, heavy episodic drinking, or conduct problems. Journal of Behavioral Addictions, 3, 27–32. DOI: 10.1556/JBA.3.2014.002
  • Bülbül, H., Tunç, T. & Aydil, F. (2018). “Üniversite Öğrencilerinde Oyun Bağımlılığı: Kişisel Özellikler ve Başarı İle İlişkisi”, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 97-111. http://www.dx.doi.org/10.25287/ohuiibf.423745
  • Chen, X., Li, F. H. & Long, L. L. (2007). Prospective study on the relationship between social support and internet addiction. Chinese Mental Health Journal, 21(4), 240-243
  • Chiu, S.,Lee,J., & Huang,D. (2004). Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. CyberPsyclogy&Behavior,7(5),571 -581
  • Egemen, A., Yılmaz., Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39–42. http:// adudspce.adu.edu.tr :8080/jspui/ handle /11607 /2200 adresinden alınmıştır.
  • Elliott, L., Ream, G., McGinsky, E., & Dunlap, E. (2012). The contribution of game genre and other use patterns to problem video game play among adult video gamers. International Journal of Mental Health and Addiction, 10(6), 948–969. DOI 10.1007/s11469-012-9391-4
  • Esen, E. (2010). Ergenlerde İnternet Bağımlılığını Yordayan Psiko-Sosyal Değişkenlerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Fam, J. Y. (2018). Prevalence of internet gaming disorder in adolescents: A meta-analysis across three decades. Scandinavian Jounal of Psychology, 59, 524–531. DOI: 10.1111/sjop.12459
  • Ferguson, C. J., Coulson, M. & Barnett, J. (2011). A meta-analysis of pathological gaming prevalence and comorbidity with mental health, academic and social problems. Journal of Psychiatric Research, 45, 1573–1578. doi: 10.1016/j.jpsychires.2011.09.005
  • Günlü, A. & Ceyhan, A. A. (2017). Ergenlerde internet ve problemli internet kullanım davranışının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 4, 75–117. doi: 10.15805/addicta.2017.4.1.0016
  • Greenberg, B. S., Sherry, J., Lachlan, K., Lucas, K., & Holmstrom, A. (2010). Orientations to video games among gender and age groups. Simulation & Gaming, 41(2), 238–259. doi:10.1177/1046878108319930
  • Griffiths, M. (2008). İnternet and Video Game Addiction. http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=ZfyUfOxF5V8C&oi=fnd&pg=PA231&dq=internet++and+video+game+addiction&ots=IYFvukW4J5&sig=30tGdQ2GKdFTY_4OoCzKERKtQuE&redir_esc=y#v=onepage&q=internet%20%20and%20video%20game%20addiction&f=false adresinden 08/07/2019 tarihinde alınmıştır. Hartmann, T. & Klimmt, C. (2006). Gender and computer games: Exploring females’ dislikes. Journal of Computer-Mediated Communication, 11, 910–931. doi: 10.1111/j.1083-6101.2006.00301.x
  • Homer, B. D., Hayward, E. O., Frye, J. & Plass, J. L. (2012). Gender and player characteristics in video game play of preadolescents. Computers in Human Behavior, 28, 1782–1789. doi: 10.1016/j.chb.2012.04.018
  • Horzum, M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi.Eğitim ve Bilim, 36(159).
  • Hsu, S.H., Wen, M.H. & Wu, M.C. (2009). Exploring User Experiences As Predictors Of MMORPG Addiction. Computers and Education, 53, 990–998
  • Jiang, Q. (2014). İnternet addiction amoung young people in china. İnternet Research, 24, 2-20. DOI 10.1108/IntR-01-2013-0004
  • Kahraman, S., Yalçın, S.A. & Çevik, C. (2011). Lise öğrencilerinin Internet kullanımı. 5th International Computer & Instructiona Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ – Turkey
  • Karakus, T., Inal, Y., & Cagiltay, K. (2008). A descriptive study of Turkish high school students’ gameplaying characteristics and their considerations concerning the effects of games. Computers in Human Behavior, 24(6), 2520-2529. doi:10.1016/j.chb.2008.03.011
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel. s. 77-81
  • Ko,C. H., Liu, G.C., Hsiao, S.M., Yen, J.Y., Yang, M.J., Lin, W.C. & Chen, C. S. (2009). Brain activities associated with gaming urge of online gaming addiction. Journal of Psychiatric Research, 43(7), 739–747
  • Kraut, R., Patterson, M. &Lundmark, V. (1998).Internet paradox: a social technology that reduces social involvement and psychological well-being. American Psychologist 53:1017–1031.
  • Kraut, R.,Kiesler, S., Boneva, B., Cummings, J., Helgeson, V. & Crawford, A. (2002). internet para¬dox revisited. Journal of Social Issues, 58, 49–74. doi: 10.1111/1540-4560.00248.
  • Kurtbeyoğlu, Ş.(2018). Ortaokul Öğrencilerinin demografik özelliklerinin oyun bağımlılığı ile ilişkisi.Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Ünversitesi. İstanbul.
  • Kuss, D. J., Griffiths, M. D., & Binder, J. F. (2013). Internet addiction in students: Prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior, 29(3), 959-966. doi: 10.1016/j.chb.2012.12.024
  • Laconi, S., Pires, S., & Chabrol, H. (2017). İnternet gaming disorderi motives, game genres and psychopathology. Computers in Human Behavior. 75,652-659. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2017.06.012
  • Lee, Y.H., Ko, C.H & Chou, C. (2015). Re-visiting internet addiction amoung Taiwanese students: A cross-sectional comparasion of students’ expectations , online gaming, and online social interaction. Journal of Abnormal Child Psychology, 43:589–599. doi: 10.1007/s10802-014-9915-4
  • Lee, M.S., Ko, Y.H., Song, H.S., Kwon, K.H., Lee H.S., Nam, M., & Jung, I.K. (2007). Characteristics of internet use in relation to game genre in korean adolescents. CyberPsychology & Behavior, 10(2), 278-285. DOI: 10.1089/cpb.2006.9958
  • Mehroof, M. & Griffiths,M.D.(2010).Online gaming addiction: The role of sensation seeking,self-control,neuroticism,agression,state anxiety, and trait anxiety. CyberPsychology and Behavior, 13(3), 313–316
  • Mitchell P. (2000). Internet addiction: genuine diagnosis or not? Lancet, 355:632-645.
  • Mossbarger, B. (2008). Is internet addiction addressed in the classroom? A survey of Psychology text books. Computers in Human Behavior, 24, 468–474. doi: 10.1016/j.chb.2007.02.002
  • Müller K.W., Janikian M., Dreier, M., Wölfling, K., Beutel M.E., Tzavara C., Richardson, C., & Tsitsika, A.(2015). Regular gaming behavior and internet gaming disorder in European adolescents: results from a cross-national representative survey of prevalence, predictors, and psychopathological correlates. Europen Child Adolescent Psychiatry. 2015; 24:565–74. doi: 10.1007/s00787-014-0611-2
  • Ng, B. D. & Wiemer-Hastings, P. (2005). Addiction to the internet and online gaming. CyberPsychology and Behavior, 8, 110-113. doi: 10.1089/cpb.2005.8.110
  • Oktan, V. (2005). Yalnızlık ve algılanan sosyal destek düzeyinin ergenlerdeki öfkenin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 183–192.
  • Paulus, F. W., Ohmann, S., Gontrad, A. V. & Popow, C. (2018). İnternet gaming disorder in children and adolestents:a systematic review, Developmental Medicine & Child Neurology, 645-659. doi: 10.1111/dmcn.13754
  • Rehbein,F., Staudt, A., Hanslmaier, M., & Kliem, S. (2015). Video game playing in the general adult population of Germany: Can higher gaming time of males be explained by gender specific genre preferences?. Computers in Human Behavior, 55, 729-735. doi: 10.1016/j.chb.2015.10.016
  • Sanders, C.E., Field, T.M., Diego, M., et al. (2000). The relationship of Internet use to depression and social isolation among adolescents. Adolescence 35: 237–241.
  • Schiller, F. (1985). On the Aesthetic Education of Man: In a Series of Letters. (E. M.Wilkinson & L. A. Willoughby, Eds.) (p. 572).Oxford: Clarendon Press
  • Shaw, L.H., & Gand, L. M. (2002). Indefense of theınternet: The relationship between ınternet communication and depression, loneliness, self-esteem, and perceived social support. CyberPsychology&Behavior, 5(2), 157-171.
  • Silverman, T. (1999). The Internet and relational theory. American Psychologist, 54, 780–781
  • Suler, J. (2004). Computer and cyberspace “addiction”. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 1(4), 359-362.
  • Taş,İ., & Güneş, Z. (2019). 8-12 yaş arası çocuklarda bilgisayar oyun bağımlılığı, aleksitimi, sosyal anksiyete, yaş ve cinsiyetin incelenmesi. Klinik Psikiyatri ;22:83-92. doi: 10.5505/kpd.2018.17894
  • Tone, H.J., Zhao, H.R., & Yan, W.S. (2014). The attraction of online games: An important factor for internet addiction. Computers in Human Behavior, 30, 321-327. doi: 10.1016/j.chb.2013.09.017
  • Torun, F., Akçay, A. & Çoklar, A. N. (2015). Bilgisayar oyunlarının ortaokul öğrencilerinin akademik davranış ve sosyal yaşam üzerine etkilerinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3(15), 25-35.
  • TÜİK, (2013). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı. Haber Bülteni. URL: http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028 Erişim: 13 Temmuz 2019
  • Van Rooij, A. J., Schoenmakers, T. M., van de Eijnden, R. J., & van de Mheen, D. (2010). Compulsive internet use: the role of online gaming and other internet applications. Journal of Adolescent Health, 47, 51-57. doi: 10.1016/j.jadohealth.2009.12.021
  • Yılmaz, E., Şahin, Y.L., Haseski, H.İ. & Erol, O. (2014). Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Balıkesir İli Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi- Journal of Educational Sciences Research, 4, 1. doi: http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.41.7
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi güvenirliği ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 81-87.
  • Yıldırım, İ. (2004). Algılanan sosyal destek ölçeğinin revizyonu. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 17, 221-236.
  • Young, K. (1998) Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237–244.
  • Young, K. (2009). Understanding online gaming addiction andtreatment issues for adolescents. American Journal of Family Therapy, 37 (5), 355–372
  • Yüksel,G. & Baytemir, K.(2010). İlköğretim öğrencilerinin internet kullanım amaçları ile algıladıkları sosyal destek düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-20
  • Wan, C-S. & Wen-Bin Chiou, W-B. (2013). Ergenler İnternet Oyunlarına Neden Bağımlılar: Tayvan’da Bir Mülakat Çalışması. (Çev. Fatma Kenevir). Toplum Bilimleri. 7, 14, 411-418
  • Wichstrøm, L., Stenseng, F., Belsky J., Soest TV, & Hygen BV (2019). Symptoms of internet gaming disorder in youth: predictors and comorbidity. Journal of Abnormal Child Psychology, 47, 71-83. doi: https://doi.org/10.1007/s10802-018-0422-x
  • Winzelberg, A. (1997). The Analysis of an electronic support group for individuals with eating disorders. Computers in Human Behavior, 13(3), 393-407
  • Wölfling, K., Grüsser, S. M. & Thalemann, R. (2008). Video andcomputer game addiction.International Journal of Psychology, 43 (3–4), 769–769.
  • Ziliang, W., Yanbo, H., Hui, Z., Kai, Y., Xiaoxia, D., & Guangheng, D. (2019) Females are more vulnerable to internet gaming disorder than males: Evidence from cortical thickness abnormalities, Psychiatry Research: Neuroimaging,283, 145-153. doi: 10.1016/j.pscychresns.2018.11.001

The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 55 - 75, 31.12.2022
https://doi.org/10.17984/adyuebd.709330

Öz

The purpose of this research is to examine high school students' internet usage for game purposes in terms of various variables. The sample of the study consisted of 360 (176 girls, 184 boys) students selected by the convenient sampling method in the 2018-2019 academic year. The students who participated in the study were selected from 9th, 10th, and 11th grade students in four different types of schools. In this study, the Personal Information Form developed by the researcher, the "Internet Addiction Scale (IAS)" produced by Young (1998) to measure students’ internet addiction levels, and "Perceived Social Support Scale (PSSS)" revised (PSSS-R) by Yildirim (2004) to evaluate their perceptions of social support were used as data collection tools. Research data were analyzed using Chi-square and t-test. The findings of the study revealed that high school students’ internet use for gaming purposes showed a significant difference according to gender, academic success, and daily internet usage time. Besides, it was determined that students who do not use the internet for gaming purposes perceive more social support than their friends who use the internet for gaming purposes.

Kaynakça

  • Adams, E. & Rollings, A. (2014). Fundamentals of Game Design. 3.Baskı, Prentice Hall, s.67-81.
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (5. basım) (DSM-V) (E. Köroğlu, Çev.) Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Ayas, T. & Horzum, M.B. (2013) Relation between depression, loneliness, self-esteem and internet addiction. Education 133,283-290
  • Bayraktar, F. (2001). İnternet kullanımının ergen gelişimindeki rolü. Yüksek Lisans Tezi,Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bonnaire, C. & Phan, O (2017). Relationships between parental attitudes, family functioning and internet gaming disorder in adolecents attending achool. Psychiatry Research, 255, 104-110. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2017.05.030
  • Bonnaire, C. & Baptista, D (2019). Internet gaming disorder in male and female young adults: the role of alexithymia, depression, anxiety and gaming type. Psychiatry Research, 272, 521-530. DOI: 10.1016/j.psychres.2018.12.158
  • Brunborg, G. S., Mentzoni, R. A. & Frøyland, L. R. (2014). Is video gaming, or video game addiction, associated with depression,academic achievement, heavy episodic drinking, or conduct problems. Journal of Behavioral Addictions, 3, 27–32. DOI: 10.1556/JBA.3.2014.002
  • Bülbül, H., Tunç, T. & Aydil, F. (2018). “Üniversite Öğrencilerinde Oyun Bağımlılığı: Kişisel Özellikler ve Başarı İle İlişkisi”, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 97-111. http://www.dx.doi.org/10.25287/ohuiibf.423745
  • Chen, X., Li, F. H. & Long, L. L. (2007). Prospective study on the relationship between social support and internet addiction. Chinese Mental Health Journal, 21(4), 240-243
  • Chiu, S.,Lee,J., & Huang,D. (2004). Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. CyberPsyclogy&Behavior,7(5),571 -581
  • Egemen, A., Yılmaz., Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39–42. http:// adudspce.adu.edu.tr :8080/jspui/ handle /11607 /2200 adresinden alınmıştır.
  • Elliott, L., Ream, G., McGinsky, E., & Dunlap, E. (2012). The contribution of game genre and other use patterns to problem video game play among adult video gamers. International Journal of Mental Health and Addiction, 10(6), 948–969. DOI 10.1007/s11469-012-9391-4
  • Esen, E. (2010). Ergenlerde İnternet Bağımlılığını Yordayan Psiko-Sosyal Değişkenlerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Fam, J. Y. (2018). Prevalence of internet gaming disorder in adolescents: A meta-analysis across three decades. Scandinavian Jounal of Psychology, 59, 524–531. DOI: 10.1111/sjop.12459
  • Ferguson, C. J., Coulson, M. & Barnett, J. (2011). A meta-analysis of pathological gaming prevalence and comorbidity with mental health, academic and social problems. Journal of Psychiatric Research, 45, 1573–1578. doi: 10.1016/j.jpsychires.2011.09.005
  • Günlü, A. & Ceyhan, A. A. (2017). Ergenlerde internet ve problemli internet kullanım davranışının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 4, 75–117. doi: 10.15805/addicta.2017.4.1.0016
  • Greenberg, B. S., Sherry, J., Lachlan, K., Lucas, K., & Holmstrom, A. (2010). Orientations to video games among gender and age groups. Simulation & Gaming, 41(2), 238–259. doi:10.1177/1046878108319930
  • Griffiths, M. (2008). İnternet and Video Game Addiction. http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=ZfyUfOxF5V8C&oi=fnd&pg=PA231&dq=internet++and+video+game+addiction&ots=IYFvukW4J5&sig=30tGdQ2GKdFTY_4OoCzKERKtQuE&redir_esc=y#v=onepage&q=internet%20%20and%20video%20game%20addiction&f=false adresinden 08/07/2019 tarihinde alınmıştır. Hartmann, T. & Klimmt, C. (2006). Gender and computer games: Exploring females’ dislikes. Journal of Computer-Mediated Communication, 11, 910–931. doi: 10.1111/j.1083-6101.2006.00301.x
  • Homer, B. D., Hayward, E. O., Frye, J. & Plass, J. L. (2012). Gender and player characteristics in video game play of preadolescents. Computers in Human Behavior, 28, 1782–1789. doi: 10.1016/j.chb.2012.04.018
  • Horzum, M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi.Eğitim ve Bilim, 36(159).
  • Hsu, S.H., Wen, M.H. & Wu, M.C. (2009). Exploring User Experiences As Predictors Of MMORPG Addiction. Computers and Education, 53, 990–998
  • Jiang, Q. (2014). İnternet addiction amoung young people in china. İnternet Research, 24, 2-20. DOI 10.1108/IntR-01-2013-0004
  • Kahraman, S., Yalçın, S.A. & Çevik, C. (2011). Lise öğrencilerinin Internet kullanımı. 5th International Computer & Instructiona Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ – Turkey
  • Karakus, T., Inal, Y., & Cagiltay, K. (2008). A descriptive study of Turkish high school students’ gameplaying characteristics and their considerations concerning the effects of games. Computers in Human Behavior, 24(6), 2520-2529. doi:10.1016/j.chb.2008.03.011
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel. s. 77-81
  • Ko,C. H., Liu, G.C., Hsiao, S.M., Yen, J.Y., Yang, M.J., Lin, W.C. & Chen, C. S. (2009). Brain activities associated with gaming urge of online gaming addiction. Journal of Psychiatric Research, 43(7), 739–747
  • Kraut, R., Patterson, M. &Lundmark, V. (1998).Internet paradox: a social technology that reduces social involvement and psychological well-being. American Psychologist 53:1017–1031.
  • Kraut, R.,Kiesler, S., Boneva, B., Cummings, J., Helgeson, V. & Crawford, A. (2002). internet para¬dox revisited. Journal of Social Issues, 58, 49–74. doi: 10.1111/1540-4560.00248.
  • Kurtbeyoğlu, Ş.(2018). Ortaokul Öğrencilerinin demografik özelliklerinin oyun bağımlılığı ile ilişkisi.Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Ünversitesi. İstanbul.
  • Kuss, D. J., Griffiths, M. D., & Binder, J. F. (2013). Internet addiction in students: Prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior, 29(3), 959-966. doi: 10.1016/j.chb.2012.12.024
  • Laconi, S., Pires, S., & Chabrol, H. (2017). İnternet gaming disorderi motives, game genres and psychopathology. Computers in Human Behavior. 75,652-659. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2017.06.012
  • Lee, Y.H., Ko, C.H & Chou, C. (2015). Re-visiting internet addiction amoung Taiwanese students: A cross-sectional comparasion of students’ expectations , online gaming, and online social interaction. Journal of Abnormal Child Psychology, 43:589–599. doi: 10.1007/s10802-014-9915-4
  • Lee, M.S., Ko, Y.H., Song, H.S., Kwon, K.H., Lee H.S., Nam, M., & Jung, I.K. (2007). Characteristics of internet use in relation to game genre in korean adolescents. CyberPsychology & Behavior, 10(2), 278-285. DOI: 10.1089/cpb.2006.9958
  • Mehroof, M. & Griffiths,M.D.(2010).Online gaming addiction: The role of sensation seeking,self-control,neuroticism,agression,state anxiety, and trait anxiety. CyberPsychology and Behavior, 13(3), 313–316
  • Mitchell P. (2000). Internet addiction: genuine diagnosis or not? Lancet, 355:632-645.
  • Mossbarger, B. (2008). Is internet addiction addressed in the classroom? A survey of Psychology text books. Computers in Human Behavior, 24, 468–474. doi: 10.1016/j.chb.2007.02.002
  • Müller K.W., Janikian M., Dreier, M., Wölfling, K., Beutel M.E., Tzavara C., Richardson, C., & Tsitsika, A.(2015). Regular gaming behavior and internet gaming disorder in European adolescents: results from a cross-national representative survey of prevalence, predictors, and psychopathological correlates. Europen Child Adolescent Psychiatry. 2015; 24:565–74. doi: 10.1007/s00787-014-0611-2
  • Ng, B. D. & Wiemer-Hastings, P. (2005). Addiction to the internet and online gaming. CyberPsychology and Behavior, 8, 110-113. doi: 10.1089/cpb.2005.8.110
  • Oktan, V. (2005). Yalnızlık ve algılanan sosyal destek düzeyinin ergenlerdeki öfkenin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 183–192.
  • Paulus, F. W., Ohmann, S., Gontrad, A. V. & Popow, C. (2018). İnternet gaming disorder in children and adolestents:a systematic review, Developmental Medicine & Child Neurology, 645-659. doi: 10.1111/dmcn.13754
  • Rehbein,F., Staudt, A., Hanslmaier, M., & Kliem, S. (2015). Video game playing in the general adult population of Germany: Can higher gaming time of males be explained by gender specific genre preferences?. Computers in Human Behavior, 55, 729-735. doi: 10.1016/j.chb.2015.10.016
  • Sanders, C.E., Field, T.M., Diego, M., et al. (2000). The relationship of Internet use to depression and social isolation among adolescents. Adolescence 35: 237–241.
  • Schiller, F. (1985). On the Aesthetic Education of Man: In a Series of Letters. (E. M.Wilkinson & L. A. Willoughby, Eds.) (p. 572).Oxford: Clarendon Press
  • Shaw, L.H., & Gand, L. M. (2002). Indefense of theınternet: The relationship between ınternet communication and depression, loneliness, self-esteem, and perceived social support. CyberPsychology&Behavior, 5(2), 157-171.
  • Silverman, T. (1999). The Internet and relational theory. American Psychologist, 54, 780–781
  • Suler, J. (2004). Computer and cyberspace “addiction”. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 1(4), 359-362.
  • Taş,İ., & Güneş, Z. (2019). 8-12 yaş arası çocuklarda bilgisayar oyun bağımlılığı, aleksitimi, sosyal anksiyete, yaş ve cinsiyetin incelenmesi. Klinik Psikiyatri ;22:83-92. doi: 10.5505/kpd.2018.17894
  • Tone, H.J., Zhao, H.R., & Yan, W.S. (2014). The attraction of online games: An important factor for internet addiction. Computers in Human Behavior, 30, 321-327. doi: 10.1016/j.chb.2013.09.017
  • Torun, F., Akçay, A. & Çoklar, A. N. (2015). Bilgisayar oyunlarının ortaokul öğrencilerinin akademik davranış ve sosyal yaşam üzerine etkilerinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3(15), 25-35.
  • TÜİK, (2013). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı. Haber Bülteni. URL: http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028 Erişim: 13 Temmuz 2019
  • Van Rooij, A. J., Schoenmakers, T. M., van de Eijnden, R. J., & van de Mheen, D. (2010). Compulsive internet use: the role of online gaming and other internet applications. Journal of Adolescent Health, 47, 51-57. doi: 10.1016/j.jadohealth.2009.12.021
  • Yılmaz, E., Şahin, Y.L., Haseski, H.İ. & Erol, O. (2014). Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Balıkesir İli Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi- Journal of Educational Sciences Research, 4, 1. doi: http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.41.7
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi güvenirliği ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 81-87.
  • Yıldırım, İ. (2004). Algılanan sosyal destek ölçeğinin revizyonu. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 17, 221-236.
  • Young, K. (1998) Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237–244.
  • Young, K. (2009). Understanding online gaming addiction andtreatment issues for adolescents. American Journal of Family Therapy, 37 (5), 355–372
  • Yüksel,G. & Baytemir, K.(2010). İlköğretim öğrencilerinin internet kullanım amaçları ile algıladıkları sosyal destek düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-20
  • Wan, C-S. & Wen-Bin Chiou, W-B. (2013). Ergenler İnternet Oyunlarına Neden Bağımlılar: Tayvan’da Bir Mülakat Çalışması. (Çev. Fatma Kenevir). Toplum Bilimleri. 7, 14, 411-418
  • Wichstrøm, L., Stenseng, F., Belsky J., Soest TV, & Hygen BV (2019). Symptoms of internet gaming disorder in youth: predictors and comorbidity. Journal of Abnormal Child Psychology, 47, 71-83. doi: https://doi.org/10.1007/s10802-018-0422-x
  • Winzelberg, A. (1997). The Analysis of an electronic support group for individuals with eating disorders. Computers in Human Behavior, 13(3), 393-407
  • Wölfling, K., Grüsser, S. M. & Thalemann, R. (2008). Video andcomputer game addiction.International Journal of Psychology, 43 (3–4), 769–769.
  • Ziliang, W., Yanbo, H., Hui, Z., Kai, Y., Xiaoxia, D., & Guangheng, D. (2019) Females are more vulnerable to internet gaming disorder than males: Evidence from cortical thickness abnormalities, Psychiatry Research: Neuroimaging,283, 145-153. doi: 10.1016/j.pscychresns.2018.11.001
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sinem Fariz 0000-0002-4728-5926

Ayfer Kadakal 0000-0001-9209-6422

Murat Sinan Özkan 0000-0002-6118-9658

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Kabul Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Fariz, S., Kadakal, A., & Özkan, M. S. (2022). The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 12(2), 55-75. https://doi.org/10.17984/adyuebd.709330
AMA Fariz S, Kadakal A, Özkan MS. The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics. ADYUEBD. Aralık 2022;12(2):55-75. doi:10.17984/adyuebd.709330
Chicago Fariz, Sinem, Ayfer Kadakal, ve Murat Sinan Özkan. “The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 12, sy. 2 (Aralık 2022): 55-75. https://doi.org/10.17984/adyuebd.709330.
EndNote Fariz S, Kadakal A, Özkan MS (01 Aralık 2022) The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 12 2 55–75.
IEEE S. Fariz, A. Kadakal, ve M. S. Özkan, “The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics”, ADYUEBD, c. 12, sy. 2, ss. 55–75, 2022, doi: 10.17984/adyuebd.709330.
ISNAD Fariz, Sinem vd. “The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 12/2 (Aralık 2022), 55-75. https://doi.org/10.17984/adyuebd.709330.
JAMA Fariz S, Kadakal A, Özkan MS. The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics. ADYUEBD. 2022;12:55–75.
MLA Fariz, Sinem vd. “The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 12, sy. 2, 2022, ss. 55-75, doi:10.17984/adyuebd.709330.
Vancouver Fariz S, Kadakal A, Özkan MS. The Investigation of High School Students’ Internet Usage For Gaming With Respect to Demographic Characteristics. ADYUEBD. 2022;12(2):55-7.

29929 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.