Training individuals with creative thinking skills is one of the most important tasks for all teachers. However, teachers' qualifications in this field are unknown. The purpose of this study is to evaluate 3th class Science Education students studying in Instructional Technologies and Material Design course within the scope of creativity in the process and at the end of preparing instructional material in Education Faculty, Adıyaman University In this study, case study which one of the qualitative research methods used in order to in-depth analyze the situation. The research showed that the instructional material design process and instructional material as a product requires creativity. In addition feedbacks about developed instructional materials showed that they are new, original and different. It is believed that during instructional material development process, students' showed serious activities about creative thinking.
Eğitim sistemimizin önemli hedeflerinden biri yetiştirilecek insan gücünün yaratıcı düşünme
becerilerine sahip olmasıdır. Yaratıcı düşünme becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesinde en
önemli görev öğretmenlere düşmektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin yaratıcı düşünceye sahip
bireyler yetiştirme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Ancak
öğretmenlerin bu alandaki yeterliliklerinin ne düzeyde olduğu tam olarak bilinmemektedir.
Bu araştırmanın amacı, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. sınıf Fen Bilgisi Öğretmenliği
programında öğrenim gören öğrencilerinin “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersi
kapsamında öğretim materyali hazırlarken, materyal hazırlama sürecinde ve hazırladıkları
materyale göre yaratıcılıklarını değerlendirmektir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin, materyallerini
hazırlarken karşılaştıkları sorunların neler olduğu ve bu sorunların öğrencilerin materyal tasarımı
çalışmalarına nasıl etki ettiği belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan, bir ya da birkaç özel durumun
derinlemesine incelenerek analiz edilmesini sağlayan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 öğretim yılında Adıyaman Üniversitesi Eğitim fakültesi
Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfında öğrenim gören 55 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Yapılan araştırma materyal tasarlama sürecinin ve ortaya konulan ürünün yaratıcılık
gerektirdiğini göstermiştir. Ayrıca materyallerin yeni, özgün ve farklı oldukları ile ilgili dönütler
alınmıştır. Öğrencilerin yaratıcı düşünme ile ilgili ciddi etkinliklerde bulundukları ortaya çıkmıştır
ancak materyal yapımında kullanılan malzemeleri temin etme konusunda karşılaşılan sorunların
ileriki zamanlarda yeni materyal veya proje yapmaları ile ilgili motivasyonlarını olumsuz
etkileyeceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 |