The process of school practices is a critical element that displays the characteristics of progressivity and integrity between theory and practice in the pre-service teaching curriculum. Designing teaching curriculums in integrity and sequence with its other elements is an important discussion subject. This study is designed to examine school practices of the Lyndon State College (LSC) classroom teaching curriculum closely within the framework of its integrative structure. In this study, which is designed according to the illustrative technique of the case study, basic research units are identified as school practice process, supportive elements and problems as well as themes of study at the same time. The data was gathered from the documenatry analysis, and interviewing with students and lectures. It is seen that the courses related to school practices are identified in progressive stages towards preparation, apprenticeship and professionalism. School practice courses are defined together with courses, exams and notices that should be taken prior to and during the time of practice. This shows that the curriculum enhances the integration and sequence between theory and practice as much as it increases the integration degree horizontally and vertically
Okul uygulamaları süreci, hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarının kuram ve uygulama arasındaki bütünleştirme ve aşamalılık niteliğini gösteren kritik öğe özelliği konumundadır. Öğretmen eğitimi programlarının, programı oluşturan öğeleri arasında bütünlük ve aşamalılık biçimde tasarlanamaması önemli bir tartışma konusudur. Bu çalışma, LSC sınıf öğretmenliği eğitim programının okul uygulama sürecini programın bütünsel yapısı çerçevesinde yakından incelemek amaçlı olarak tasarlanmıştır. Örnek olayın tanılayıcı tekniğine göre tasarlanan çalışmada temel araştırma birimleri okul uygulama süreci ile destekleyici unsurlar ve problemler olarak tanımlanmıştır. Okul uygulama çalışmalarıyla ilgili derslerin hazırlık, çıraklık ve profesyonellik doğrultusunda aşamalı olarak tanımlandığı görülmektedir. Okul uygulama derslerinin uygulama öncesinde, uygulama anında alınması gereken dersler, sınavlar ve bildirimlerin birlikte tanımlanmış olması program öğeleri arasında bütünleştirme ve aşamalılık özelliklerinin niteliklerini artıran bir özellik olduğunu göstermektedir.
Lyndon State College okul uygulama çalışmaları bütünsellik aşamalılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |