BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, , 17 - 44, 29.04.2015
https://doi.org/10.14520/adyusbd.55299

Öz

The main purpose of this study is to question the place of technology in primary schools and reveal how it must be included as a lesson or content, based on the classroom teachers’ opinions. In this study, which aims to determine the place of technology in primary schools, qualitative research model has been adopted. Participants are determined through criterion sampling which is one of the purposeful sampling methods. The population of the study includes the classroom teachers who teach the fourth grade primary school students in the city center of Giresun, in 2013-2014 spring term. The data of the study was gathered through semi-structured interview questions. Descriptive analysis was utilized in analyzing the data of the study. It was found in the study that the current technology education in primary schools is either mostly inadequate or unavailable. While some of the teachers in primary schools do not conduct technology education activities, the others provide education for such fields as benefits and harms of the Internet, keyboard usage, file creation and office programs, within classroom activities

Kaynakça

  • Ersoy, A. (2002). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Lincoln, Y.S. ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. California: Sage Publications.
  • MEB (2004). İlköğretim 4.–5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Programı. Ankara
  • MEB (2014). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=2&kno=213 adresinden 10 Nisan 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. USA: Sage Publications.
  • Murphy, C. ve Beggs, J. (2003). “Primary Pupils’ and Teachers’ Use of Computers at Home and School.” British Journal of Educational Technology, 34(1): 79-83.
  • Odabaşı, H. F., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. N. (2007). İnternet, çocuk ve aile. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öz, B.(2007). 2001 İlköğretim Fen Bilgisi Dersi ve 2005 İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. California: Sage Publications, Inc.
  • Runswick-Cole, K. (2011). Interviewing. Oualitative methods in psychology a research guide (pp. 88-99). UK: McGraw Hill Open University Press.
  • Sakarya, S., Tercan, İ. ve Çoklar, A. N. (2011). İlköğretim öğrencilerinin interneti ve arama motorlarını kullanma durumları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. 22-24 September, Fırat University, Elazığ-Turkey.
  • Şahin, A. (2014). Davranış bilimleri enstitüsü. http://www.dbe.com.tr/tr-TR/Content/Psikoloji_Dunyasi/Makaleler/Cocuk_Psikolojisi/Ilkogretim_Cagi_Cocuklarinda_Guvenli_Internet_K.aspx adresinden 07.03.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri” Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2): 23-37.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2013). 06-15 yaş grubu çocuklarda bilişim teknolojileri kullanımı ve medya. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866 adresinden 05.03.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. 9. Baskı, Ankara: Seçkin Kitabevi.

İLKOKULLARDA TEKNOLOJİ EĞİTİMİ

Yıl 2015, , 17 - 44, 29.04.2015
https://doi.org/10.14520/adyusbd.55299

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda teknoloji eğitiminin yerini sorgulamak ve bir ders ya da içerik olarak teknolojinin nasıl yer alması gerektiğini sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. İlkokullarda teknolojinin yerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2013-2014 öğretim yılının bahar döneminde Giresun il merkezinde yer alan ilkokulların 4. sınıflarında görev yapan 15 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, günümüzde ilkokullardaki teknoloji eğitiminin çoğunlukla yetersiz olduğu ya da hiç yer almadığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra ilkokulda öğretmenlerin bir kısmı teknoloji eğitimi etkinlikleri yapmazken; bir kısmı ders etkinlikleri içerisinde teknoloji ile internetin yararları ve zararları, klavye kullanma, dosya oluşturma, ofis programları kullanımı gibi konularda eğitim verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ersoy, A. (2002). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Lincoln, Y.S. ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. California: Sage Publications.
  • MEB (2004). İlköğretim 4.–5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Programı. Ankara
  • MEB (2014). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=2&kno=213 adresinden 10 Nisan 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. USA: Sage Publications.
  • Murphy, C. ve Beggs, J. (2003). “Primary Pupils’ and Teachers’ Use of Computers at Home and School.” British Journal of Educational Technology, 34(1): 79-83.
  • Odabaşı, H. F., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. N. (2007). İnternet, çocuk ve aile. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öz, B.(2007). 2001 İlköğretim Fen Bilgisi Dersi ve 2005 İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. California: Sage Publications, Inc.
  • Runswick-Cole, K. (2011). Interviewing. Oualitative methods in psychology a research guide (pp. 88-99). UK: McGraw Hill Open University Press.
  • Sakarya, S., Tercan, İ. ve Çoklar, A. N. (2011). İlköğretim öğrencilerinin interneti ve arama motorlarını kullanma durumları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. 22-24 September, Fırat University, Elazığ-Turkey.
  • Şahin, A. (2014). Davranış bilimleri enstitüsü. http://www.dbe.com.tr/tr-TR/Content/Psikoloji_Dunyasi/Makaleler/Cocuk_Psikolojisi/Ilkogretim_Cagi_Cocuklarinda_Guvenli_Internet_K.aspx adresinden 07.03.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri” Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2): 23-37.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2013). 06-15 yaş grubu çocuklarda bilişim teknolojileri kullanımı ve medya. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866 adresinden 05.03.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. 9. Baskı, Ankara: Seçkin Kitabevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sayım Aktay

Emel Güvey Aktay

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Aktay, S., & Güvey Aktay, E. (2015). İLKOKULLARDA TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 17-44. https://doi.org/10.14520/adyusbd.55299

Cited By