Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki
gözlemlerine göre, yaratıcılığı geliştirmeye yönelik ne tür etkinlikler
yapıldığını, bu etkinlikleri yeterli bulup-bulmadıklarını, yaratıcılığı ve
yaratıcı düşünmeyi geliştiren ve engelleyen etmenleri belirlemek ve bu konudaki
önerilerini almaktır. Araştırma, betimleyici bir durum çalışması olarak
tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Konya il merkezinin
farklı okullarında, öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulamalara
katılmış Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Öğretmenliği programından mezun durumunda olan 46 okul öncesi öğretmen adayı
oluşturmuştur. Veriler görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve verilerin
analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Tüm sonuçlar birlikte
değerlendirildiğinde araştırmanın çalışma grubunda bulunan öğretmen adaylarının
çoğunluğunun, uygulama okullarında uygulanan etkinlikleri yaratıcılığı
desteklemesi bakımından yetersiz buldukları ortaya çıkmıştır. Sınıf içi
etkinliklerde sınırların dışına çıkılmasına izin verilmemesi ve yönlendiren öğretmen
tutumunun bu durumun nedenleri arasında olduğu yönünde öğretmen adayları görüş
bildirmişlerdir.
The purpose of this research is to find out what kind of activities are being held to improve creativity, whether pre-school teacher candidates find these activities satisfactory or not, to identify the factors which develop and inhibit creativity and creative thinking, to evaluate existing practices and to take suggestions on this subject according to the observations of pre-school teacher candidates in the practice schools. The research is designed as a descriptive case study. The study group was established by 46 preschool teacher candidates who participated in the application of teaching practice course and graduated from Necmettin Erbakan University Faculty of Education, Department of Pre-School Teaching in different schools of Konya city center in 2015-2016 academic year. Data were collected by using interview technique and descriptive analysis method was used for the analysis of data. When all the results are evaluated together, the majority of the teacher candidates in the study group of the research stated that they found applied activities were inadequate in support of creativity, not allowed to go beyond the limits of class activities and attitude of the teacher are among the reasons of this situation.
Creativity pre-school education preschool teacher candidates
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |