Kıyaslama yöntemi, son yıllarda iş
dünyasında giderek artan bir şekilde benimsenmeye başlamıştır. Kurumlar, kıyaslama
yöntemi aracılığıyla kendilerini; rakipleri, diğer sektördeki kurumlar ya da
farklı piyasalardaki uygulamalar ile karşılaştırmaktadırlar. Bu karşılaştırma
doğrultusunda, örnek düzeydeki uygulamaları kendi bünyelerine
uyarlamaktadırlar. Bu sayede, geliştirmeleri gereken yönlerini belirleyerek
gerekli adımları atabilmektedirler. Bu çalıma, özel ilköğretim alanında Türkiye
genelinde örgütlenmiş bulunan bir kurumun Eskişehir yerleşkesinde yürütülmüş
olup, söz konusu kurum tarafından yürütülen kıyaslama uygulamaları araştırmaya
konu edilmiştir. Nitel araştırma tekniklerinin kullanıldığı çalışmada, kıyaslama
uygulamalarını yürürlüğe koyan kurum yöneticileri ile görüşmeler yapılmıştır.
Yapılan görüşmelerden elde edilen bulguların, ilgili diğer kurum ve kuruluşlar
açısından pratik katkılar sağlayabileceği öngörüsüyle hareket edilmiştir. Performans
artırma yöntemlerinden olan kıyaslama uygulamaları sayesinde, kurumsal
yapılandırmanın daha etkin bir hâle geleceği teorik öngörüsü belirlenen bu
çalışmanın sonucunda, amaçlanan söz konusu destekleyici bulgulara belirgin
ölçüde ulaşılmıştır.
Yönetim bilimleri kıyaslama eğitim sektörü ilköğretim kurumları
Benchmarking method has been
increasingly applied in business world in recent years. Institutions compare
themselves to their rivals, other institutions in other sectors or other
practices in different markets through benchmarking method. They adapt emerging
sample practices to their context according to the results of these
comparisons. By doing this, they are able to take necessary steps to improve
their operations and policies. This study, which was carried out at an
institution offering special education at primary school level at Eskişehir
campus, deals with benchmarking practices launched by this institution. For the
purposes of data collection, a series of interviews were conducted with the
directors of the institution since the study used qualitative research
techniques. The findings from the study are expected to provide practical
insights and contributions to other institutions and organizations as well. With the contribution of benchmarking practices which
widely used for performance enhancement method, it’s theoricly determinated
that instutional confugiration can be more effective. As a result of the
research, the targeted findings have been achieved to a significant extent.
Management sciences benchmarking education sector primary school institutions
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |