Turizm piyasasında işletmeler,
varlığını sürdürebilmek için kurumsal itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı turizm
sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına uygun olarak
piyasaya sürebilmektedirler. Alıcılar bu ürünlere karşı kesin bilgiye sahip
olamadıkları için belirtilen şartlardaki ürünlerin satışı ve kötü işletmelerin
tüketicilere göre fazla bilgiye sahip olmasıyla düşük kalitedeki ürünlerin
yüksek fiyatlardan satışı gerçekleşebilmektedir Enformasyon asimetrisinin
nedeniyle, kötü işletmelerin sahip oldukları itibar zedelenebilir. İyi
işletmeler ise sahip oldukları kurumsal itibar ve kaliteli hizmet sayesinde
asimetrik enformasyonu azaltarak tüketicilerin talebini etkileyebilir. Bu
çalışmanın amacı, tüketiciler açısından turizm piyasasında oluşan asimetrik
enformasyon ve işletmelerin sahip olduğu kurumsal itibar ilişkisinin
tüketiciler açısından incelenmesidir. Turizm sektöründeki asimetrik enformasyon
sorunları incelenerek, paket tur hizmeti satın alan tüketicilerin asimetrik
enformasyon sorunları karşısında kurumların itibarlarına yönelik algısı değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar arasında anlamlı
bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Businesses in the tourism market should have a corporate reputation in order to survive. In the tourism sector, where asymmetric information is experienced intensively, bad enterprises can produce the products they produce in accordance with their interests. Because the buyers do not have accurate information about these products, the sale of the products in the specified conditions and the poor knowledge of the poor enterprises can be sold at high prices due to the fact that the bad enterprises are more than the consumers. Due to the information asymmetry, the reputation of the bad enterprises can be damaged. Good businesses can affect the demand of consumers by reducing asymmetric information thanks to their corporate reputation and quality service. The purpose of this study is to examine the relationship between the corporate reputation and the asymmetric information and the institutional reputation of the consumers in the tourism market. The asymmetric information problems in the tourism sector were examined and the perception of the consumers about the reputation of the institutions against asymmetric information problems was evaluated. As a result of the research, it was found that there was a significant relationship between asymmetric information and corporate reputation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |