Turkey, has a " teaching history " tradition . This tradition dates back to the late Ottoman period . However, this new tradition is emerging new products . This article , wherein said translation product and the introduction of one of the most significant consists of Ihsan Sungu , the school was designed to be used in class examples . These examples , often these pictures and images of important historical events in the history of the course consists of a booklet that explains how to use . The article examined sample table , Nazmi Ziya Bey was commissioned painter . Ihsan Sungu , the picture has explained the key points made during the painter . This study was sent to the school in 1917 . Followed by Ihsan Sungu , during use in said history class of images to be utilized is a manual prepared . This guide book, " The timing of Mekatib about the official explanation Tetevvüc Sheets and Terbiyevi to Tarihiyye " name was printed and sent to school .
Teaching History Teaching Social Studies İhsan Sungu Education History.
Türkiye’de tarih eğitiminin bir geleneği vardır. Bu gelenek Osmanlı Devleti’nin son dönemlerine kadar uzanmaktadır. Ancak bu geleneğin ürünleri yeni yeni ortaya çıkmaktadır. Bu makale, sözü edilen ürünlerin en önemlilerinden birinin çevirisinden ve tanıtımından oluşmaktadır. İhsan Sungu, okullarda kullanılmak üzere ders örnekleri tasarlamıştır. Bu örnekler, genellikle önemli tarihsel olayların resimlerinden ve bu resimlerin tarih derslerinde nasıl kullanılacağının açıklandığı kitapçıklardan oluşmaktadır. Makalede örneği incelenen tablo, ressam Nazmi Ziya Bey’e yaptırılmıştır. İhsan Sungu, resmin yapılması sırasında ressama önemli noktaları açıklamıştır. Bu çalışma, 1917 yılında okullara gönderilmiştir. Ardından İhsan Sungu tarafından, sözkonusu resimlerin tarih sınıflarında kullanılması sırasında yararlanılmak üzere bir kılavuz kitap hazırlanmıştır. Bu kılavuz kitap, “Mekatibe Tevzi Edilen Resmi Tetevvüc Levhası hakkında İzahatı Tarihiyye ve Terbiyeviye” adıyla basılmış ve okullara gönderilmiştir. Ancak, bu kitapçık tek değildir. Zaman içinde yine İhsan Sungu tarafından hazırlanan farklı çalışmalar da yine okullara gönderilmiştir. “Yavuz’un Kahire’ye Girişi”, “Osmanlıların Rumeli’ye Geçişleri”, “Nizam-ı Cedit Askerlerinin III. Selim Önünde Geçit Resmi” gibi tablolar bunlardan bazılarıdır. Bu tablolar, 1926 yılında yayınlanan müfredat programlarında da yer almaktadır. Bununla birlikte, İhsan Sungu’nun çalışmaları bu ders örnekleriyle sınırlı değildir. Tatbikat Mektebi’nde öğretmenliği sırasında benzer ders örnekleri yazmıştır. Bu ders örnekleri dönemin eğitim dergilerinde yayınlanmıştır. Bu makalenin konusu olan kitapçık altı bölümden oluşmaktadır.
Tarih Eğitimi Sosyal Bilgiler Öğretimi İhsan Sungu Eğitim Tarihi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 14 |