BibTex RIS Kaynak Göster

THE ATTITUDES OF HIGH SCHOOL STUDENTS TOWARDS THE TEACHER’S BODY LANGUAGE COURSE: ADANA KOZAN FATİH ANATOLIAN HIGH SCHOOL CASE

Yıl 2013, Sayı: 11, 543 - 572, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.467

Öz

The purpose of this study is to determine the attitudes of the high school students towards the teacher’s body language. This study conducted on 345 students of 9 th, 10 th, 11 th and 12 th grades who are attending in Adana Kozan Fatih Anatolian High School case. Data were collected through like attitudes survey. The results of this study showed that attitudes of the students have not changed according to their sex, ages, class level, income status of parents and level of education. The survey consisting of 35 item and expressed in open-ended that the data taken solved by SPSS (15.0) package programe and frequence (f), percentage (%), aritmetic avarage (xort), standart deviation (sd), t-Test (t) Anova were used in statical analyzes. The students like that teacher's gestures and facial expressions are used effective, eye contact, standing in the course to tell, used front space.

Kaynakça

  • Bağcı, M. (2008). Beden Dilinin Öğrenciler Tarafından Algılanması (Esenler İlçesi Örneği), Beyken Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2000). Beden Dili, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çalışkan, N. ve Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili. Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, 199-207. Korkut, F. (1994). İnsan İlişkilerinde Tutum ve Tavırların Önemi, İnsan İlişkileri Ders Kitabı, Prof. Dr. Mürüvvet Bilen, Ankara: Ecem Yay.
  • Özbent, S. (2007). Sınıfta Beden Dili, G.Ü, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2, 259-2
  • Özer, A. K. (1995). İletişimsizlik Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Schober, O. (1999). Beden Dili, Beden Dili, (Çev.: Süeda Özbent), İstanbul: Arıon Yayınevi.
  • Sıllars, S. (1995). İletişim, (Çev. : Nüzhet Akın), Ankara: Özgün Matbaa.
  • Şen, S. (2006). Sınıf İçi İletişimde Beden Dili (Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Beden Dilini Kullanma Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİN BEDEN DİLİNE YÖNELİK TUTUMLARI: ADANA-KOZAN FATİH ANADOLU LİSESİ ÖRNEKLEMİ

Yıl 2013, Sayı: 11, 543 - 572, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.467

Öz

Bu araştırma, örneklem grubundan hareketle lise öğrencilerinin öğretmenlerin beden diline yönelik görüşlerini alarak beden dilinin eğitime olan etkisinin neler olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma; Adana ili Kozan ilçesindeki Fatih Anadolu Lisesinde 2011-2012 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıflar düzeyinde, 179 kız, 166 erkek öğrenci olmak üzere toplam 345 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler Likert tipi tutum anketi ile toplanmıştır. Öğretmenlerin beden diline yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla geliştirilen anketteki 35 madde ve 1 açık uçlu ifadeden elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programıyla çözümlenmiş ve istatistiksel analizlerde frekans (f), yüzde (%), standart sapma (ss), aritmetik ortalama (xort), t- testi (t), Anova kullanılmış ve sonuçlar tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin öğretmenlerin beden diline yönelik tutumlarında; cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, anne- babanın eğitim ve gelir durumuna göre anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenin jest ve mimiklerini etkili kullanması, göz teması kurması, dersi ayakta işlemesi, sınıftaki ön boşluğu kullanması öğrencilerin hoşuna gitmekte olup olumlu eğitim ortamı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Bağcı, M. (2008). Beden Dilinin Öğrenciler Tarafından Algılanması (Esenler İlçesi Örneği), Beyken Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2000). Beden Dili, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çalışkan, N. ve Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili. Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, 199-207. Korkut, F. (1994). İnsan İlişkilerinde Tutum ve Tavırların Önemi, İnsan İlişkileri Ders Kitabı, Prof. Dr. Mürüvvet Bilen, Ankara: Ecem Yay.
  • Özbent, S. (2007). Sınıfta Beden Dili, G.Ü, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2, 259-2
  • Özer, A. K. (1995). İletişimsizlik Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Schober, O. (1999). Beden Dili, Beden Dili, (Çev.: Süeda Özbent), İstanbul: Arıon Yayınevi.
  • Sıllars, S. (1995). İletişim, (Çev. : Nüzhet Akın), Ankara: Özgün Matbaa.
  • Şen, S. (2006). Sınıf İçi İletişimde Beden Dili (Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Beden Dilini Kullanma Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samet Gökçeli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Gökçeli, S. (2013). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİN BEDEN DİLİNE YÖNELİK TUTUMLARI: ADANA-KOZAN FATİH ANADOLU LİSESİ ÖRNEKLEMİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 543-572. https://doi.org/10.14520/adyusbd.467