BibTex RIS Kaynak Göster

THE POWER OF LOWERCASE LETTERS IN READING

Yıl 2012, Sayı: 10, 93 - 108, 01.12.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.380

Öz

Today, the most superior way of obtaining knowledge is reading. Reading gives direction to the individual's language, cognitive, social skills and future. For this reason, great importance is given to the teaching of reading. The teaching of reading is carried out based on two basic skills including word recognition and comprehension. In the word recognition process, appearance of the letters the shapes of the wordswritten in uppercase or lowercase letters are effective. Brain research reveal that the words written in small letters more quickly recognized and understood. Based on the recognition of words written in capital letters, small letters become stronger and they are recognised easier than the capital letters. For this reason, a text written in small letter is read more quickly than in capital letters. In addition, text in lowercase letters makes to examine all the details of the text, in-depth awareness and understanding. Small letters are in the process of visual recognition, attention, and remember the rule affects reading, seeing, understanding, and accelerates the configuration tasks in mind. This situation makes the use of lowercase letters in advertising. The advertising in small letters and logos were more easily recognized and remembered. Therefore, in order to increase strength of association big companies and brands, are used lowercase letters. In reading activities taking these results into well known and necessary precautions should be taken about lowercase letters.

Kaynakça

  • Chauveau, G. (2001). Comprendre l’enfant apprenti-lecteur. Paris : RETZ.
  • Dehaene, S. (2003). Les bases cérébrales d'une acquisition culturelle: la lecture. In Jean-Pierre Changeux (Ed.), Gènes et Culture, pages 187--199. Paris: Odile Jacob,
  • Giezendanner,F. D. (2008).Identification meilleure et Lecture plus rapide en minuscule, http://icp.ge.ch/sem/cms-spip/spip.php?article546
  • Güneş, F. (2000). Uygulamalı okuma-yazma öğretimi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Rosenthal, V. (2001). Approche microgénétique du langage et de la perception. Texto décembre texto. net/ Inedits/ Rosenthal/ Rosenthal_Micro1.html>.
  • Totereau, C. (2005). Acte de lire. Genève: Delachaux et Niestlé.

OKUMADA KÜÇÜK HARFLERİN BÜYÜK GÜCÜ

Yıl 2012, Sayı: 10, 93 - 108, 01.12.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.380

Öz

Günümüzde bilgiye ulaşmanın en üstün yolu okumadır. Okuma, bireyin dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerilerine ve geleceğine yön vermektedir. Bu nedenle okuma öğretimi ve becerilerine büyük önem verilmektedir. Okuma öğretiminde kelimeleri tanıma ve anlama olmak üzere, iki temel beceriye ağırlık verilmektedir. Araştırmalar kelime tanımada sürecinde harflerin görünümü, şekilleri, büyük ve küçük harfle yazılmış olmasının etkili olduğunu göstermektedir. Beyin araştırmaları küçük harflerle yazılan kelimelerin daha hızlı tanındığını ve anlaşıldığını ortaya koymaktadır. Küçük harflerle yazılmış bir metin büyük harflerle yazılmış bir metne göre daha hızlı okunmaktadır. Bir metni küçük harflerle okumak bütün ayrıntılarını incelemeyi, derinlemesine bilgilenmeyi ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Küçük harflerin görsel tanınma üstünlüğü görme, anlama ve zihinde yapılandırma işlemlerini hızlandırmaktadır. Küçük harflerle yazılmış kelimelerin fark edilmesi büyük harflere göre daha kuvvetli olmakta ve 3 kat daha kolay fark edilmektedir. Bu durum dikkat ve hatırlamayı etkilemekte, küçük harflerin reklamcılıkta kullanılmasını getirmektedir. Küçük harflerle hazırlanan reklam ve logoların daha kolay kabul edildiği saptanmıştır. Bu nedenle büyük firma ve markalar çağrışım gücünü artırmak için küçük harflere yönelmişlerdir. Bu sonuçlardan hareketle okuma etkinliklerinde küçük harflerin büyük gücü iyi bilinmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.

Kaynakça

  • Chauveau, G. (2001). Comprendre l’enfant apprenti-lecteur. Paris : RETZ.
  • Dehaene, S. (2003). Les bases cérébrales d'une acquisition culturelle: la lecture. In Jean-Pierre Changeux (Ed.), Gènes et Culture, pages 187--199. Paris: Odile Jacob,
  • Giezendanner,F. D. (2008).Identification meilleure et Lecture plus rapide en minuscule, http://icp.ge.ch/sem/cms-spip/spip.php?article546
  • Güneş, F. (2000). Uygulamalı okuma-yazma öğretimi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Rosenthal, V. (2001). Approche microgénétique du langage et de la perception. Texto décembre texto. net/ Inedits/ Rosenthal/ Rosenthal_Micro1.html>.
  • Totereau, C. (2005). Acte de lire. Genève: Delachaux et Niestlé.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2012). OKUMADA KÜÇÜK HARFLERİN BÜYÜK GÜCÜ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 93-108. https://doi.org/10.14520/adyusbd.380