In this study, it has been aimed that to determine the problems concerned with using drama method in Turkish teaching according to the opinions of teachers. The research has been implemented in scanning model which is one of the descriptive research designs. As the result of the research, according to the opinions of Turkish teachers, it has been reached that the teachers have some problems based to theoretical readiness, teaching profession knowledge, the content of the lesson, learning environment, student and other factors concerned with using drama method.
Bu çalışmada Türkçe öğretiminde drama yönteminin kullanımı ile ilgili sorunları, öğretmen
görüşlerine göre tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel araştırma desenlerinden tarama
modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini temsil edebilecek özelliğe sahip örneklem ise, 2009–
2010 eğitim-öğretim döneminde, Adana, Trabzon, Erzurum, Giresun, Ordu il merkezlerinde görev
yapan Türkçe öğretmenleri arasından (n=66) rastgele seçilmiştir. Çalışma grubundaki Türkçe
öğretmenlerinin drama yöntemine yönelik yaşadıkları ve yaşanabileceğini düşündükleri sorunları
belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan Drama Yöntemine Yönelik Sorunları Belirleme
Anketi kullanılmıştır. Hazırlanan anket alan uzmanlarınca incelendikten sonra ön uygulamaya tabi
tutulmuştur. Uygulama sonrası anketin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısının 0,84 olduğu
görülmüştür.
Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda; öğretmenlerin drama
yöntemini kullanma ile ilgili olarak kuramsal hazırbulunuşluğa, öğretmenlik meslek bilgisine,
dersin içeriğine, öğretim ortamına, öğrenciye ve diğer etkenlere dayalı sorunların olduğu
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |