Sınav kaygısının kaynağı konusunda görüşlerden biri bireylerin yetersiz öğrenme ve çalışma becerilerine sahip olmaları, diğeri ise bireylerin kendi imajları ile ilgili olumsuz olarak gelişen ve sınav sırasında sınavla ilgili olmayan örüntüleridir. Sınav kaygısının bir boyutu kişinin kendi başarısızlığını ve bunun sonucunda oluşturduğu düşüncelerini ve kendisi hakkındaki değerlendirmelerini kapsar. Öz-duyarlık, bireyin acı ve sıkıntı çekmesine neden olan duygularına açık olması, kendine özenli ve sevecen tutumlarla yaklaşması, yetersizlik ve başarısızlıklarına karşı anlayışlı olması ve yaşadığı olumsuz deneyimleri insan yaşamının doğal bir süreci olarak kabul etmesi şeklinde tanımlanmaktadır. KPSS sınavına girecek sınıf öğretmeni adaylarının sınav kaygıları ile öz duyarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi araştırmanın amacının oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Özsarı (2008) tarafından geliştirilen ve uyarlanan Öğretmenlik Merkezi Sınavı Kaygı Ölçeği ile Türkçe uyarlaması Akın, Akın ve Abacı (2007) tarafından yapılan öz duyarlık ölçeği kullanılmıştır. Söz konusu ölçekler Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilere uygulanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, KPSS, sınıf öğretmeni adayı, öz duyarlık
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 22 |