This
research aims to qualitatively describe how pre-school teacher candidates make
use of the knowledge and skills they have about play-based learning. Research
data were collected from 9 senior students taking Teaching Practice course at
Pre-School Teacher Training Program. During data collection, semi-structured
interviews were held, candidates were asked to prepare a play-based activity
plan, the plan was analyzed, and structured observations were conducted as they
put their plans into practice. Data from the interviews have been descriptively
analyzed, and those obtained from observations and activity plans are
graphically presented. Findings indicate that candidates are knowledgeable
about making play-based activity plans and applying them, and that they have
some weak points, especially about practice, to be supported; thus, relevant
suggestions have been made within the present study.
Play-based learning pre-school education teacher candidates.
Yapılan bu çalışma ile okul öncesi
eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri
sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma
durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada
veriler, okulöncesi öğretmenliği programı 4. sınıfa devam eden ve Öğretmenlik
Uygulaması dersini alan 9 öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama
sürecinde öğretmen adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açılarını
belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha
sonra oyun temelli bir etkinlik planı hazırlamaları istenerek bu planlar analiz
edilmiştir. Ayrıca hazırladıkları planları okulöncesi eğitim kurumlarında
uyguladıkları süreçte yapılandırılmış gözlemler gerçekleştirilmiştir.
Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiş, gözlem ve
etkinlik planlarından elde edilen veriler grafiksel olarak sunulmuştur.
Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının oyun temelli etkinlik planlama ve
uygulama konusunda bilgileri olmakla birlikte, özellikle uygulama sürecine
yönelik desteklenmesi gereken yönlerinin bulunduğu görülmüş ve bu yönde
öneriler geliştirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 27 |