Bu
çalışmada araştırmacılar tarafından üniversite öğrencilerinin ÇCİ mitlerini
ölçmek amacıyla Çocukların Cinsel İstismarına İlişkin Mitler Ölçeği (ÇCİMÖ)
geliştirilmiştir. Ölçek geliştirme çalışması kapsamında 2017-2018 öğretim yılı
bahar yarıyılında Adıyaman Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan ve dört ayrı
çalışma grubundan elde edilen veriler üzerinde analizler gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin
geçerlik çalışmaları kapsamında kapsam, görünüş ve yapı geçerliğine
bakılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı, doğrulayıcı faktör
analizi, madde toplam korelasyonu analizleri yapılmıştır. Test tekrar test
güvenirlikleri için düzeltilmiş korelasyon katsayıları birinci boyut için .93
ikinci boyut için .89 olarak saptanmıştır. Toplam 22 maddeden ve “bildirim ve
güvenilirlik” ile “istismarcı özellikleri” olmak üzere iki faktörden oluşan ÇCİMÖ’nün
uyum indekslerinin anlamlı olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak ÇCİMÖ’nün
üniversite öğrencilerinin ÇCİ mitlerini ölçebilecek, geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı olabileceğini göstermektedir. Elde edilen sonuçlar ilgili literatür
ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
İstismar cinsel istismar çocukluk dönemi cinsel istismarı mit
In this
study, Childhood Sexual Abuse Myths Scale (CSAMS) was developed to identify
myths related to childhood sexual abuse (CSA) by the researchers. Within the
framework of the scale development study, analyses were carried out on data
obtained from four different study groups in Adıyaman University during the
spring semester of 2017-2018 academic year. Content and construct validity were
examined within the validity studies of the scale. An explanatory factor
analysis, confirmatory factor analysis, item total correlation analysis was
performed for construct validity of the scale. In the reliability studies of
the scale, the internal consistency coefficient and test retest reliability
were examined. Corrected correlation coefficients for test retest reliability
were .89 for the first dimension and .89 for the second dimension. Compliance
indices of 22 items, consisting of two factors, "reporting and
reliability" and "abuser’s characteristics", were found to be
significant. As a result, CSAMS shows that
university students can be a valid and reliable measurement tool to measure CSA
myths. The obtained results were discussed and suggested for researchers in the
light of the related literature.
Abuse sexual abuse childhood sexual abuse myth sexual abuse myths
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |