Teknolojinin hızla gelişmesi ve onun ürettiği
araçlar ile birlikte toplumsal yaşantınız ve kişiler arası ilişkilerimiz
değişmektedir. Özellikle sosyal medya araçlarıyla ile birlikte rahatlıkla
internette içerik üretici ve aynı zamanda tüketici olduk. Sosyal medya birçok
araştırmanın çalışma konusu olmuştur. Birçok çalışmada, kullanılan sosyal medya
araçları, sosyal medya kullanım süreleri ve etkililiği konuşunda araştırma
yürütülmüş. Sosyal medyanın etkili kullanımına ilişkin öneriler getirilmiştir.
Sosyal medyanın etkili kullanılması
kişilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile doğrudan ilgilidir. Bu
çalışmada Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin
tutumlarının nasıl olduğu, cinsiyet, bölüm, yaş ve kullanım sürelerine göre
anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada, ölçme
sonuçları normal dağılıma sahip olmadığı için analizler için non-parametrik
testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi kullanıldı. Araştırma
sonuçlarına göre; katılımcıları tutumları düşük ve orta düzeydedir.
Öğrencilerin tutumları cinsiyetlerine, bölümleri ve yaş gruplarına göre
değişmemektedir. Ama öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları onların
günlük sosyal medya kullanım sürelerine göre değişmektedir.
With
the rapid development of technology and its tools, your social life and
interpersonal relationships are changing. Especially with social media tools,
we have become content producers and consumers on the internet at the same
time. Social media has been the subject of many research studies. In many
studies, research was carried out on social media tools, social media usage
times and effectiveness. Recommendations on the effective use of social media
have been introduced. Effective use of social media is directly related to
attitudes towards social media. In this study, it was investigated whether the
attitudes of the students of the Faculty of Fine Arts towards social media
differ significantly from gender, department, age and duration of usage time.
Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis test were used for non-parametric tests for
the analysis because the measurement results did not have normal distribution.
According to the results of the research, participants ' attitudes are low and
moderate. The attitudes of the students do not depend on their gender,
departments and age groups. However, the attitudes of the students towards
social media is changed according to their daily social media usage time.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |