During the COVID-19 pandemic, people started to use masks to prevent the spread of the pandemic, and at the same time, they turned to disposable plastic products to ensure hygiene. This process has caused the problem of plastic waste to occur and the environment to be adversely affected by this waste. For this purpose, visual and written indicators used in public service announcements about environmental pollution based on plastic waste were examined by using semiotics method.. Through the findings obtained in the study, it was revealed that the environmental pollution to which the creatures in the seas are exposed is the subject of the public service announcements about plastic waste and environmental pollution during the COVID-19. It was concluded that it was aimed to raise awareness in people about plastic waste by emphasizing the feeling of sadness through the creatures in the seas under the threat of environmental pollution in the public service announcements.
COVID-19 Environmental Pollution Public Service Announcements Communication Plastic Waste
COVID-19 pandemisi döneminde insanlar, pandeminin yayılması önlemek amacıyla maske kullanmaya başlamış, aynı zamanda hijyenin sağlanabilmesi için tek kullanımlık plastik ürünlere yönelmiştir. Bu süreç, beraberinde plastik atık sorununun oluşmasına ve çevrenin bu atıktan olumsuz yönde etkilenmesine yol açmıştır. COVID-19 sürecinde plastik atıklar nedeniyle meydana gelen bu kirliliğin önlenmesine yönelik çeşitli kuruluşlar tarafından kamu spotları hazırlanmıştır. Bu kamu spotlarında plastik atıkların yol açtığı çevre kirliliğine yönelik farkındalık oluşturulmasına çalışılmıştır. Çalışmada COVID-19 sürecinde plastik atık temelli çevre kirliliğini konu alan kamu spotları üzerinden verilen mesajların ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada plastik atık temelli çevre kirliliğini konu alan kamu spotlarında kullanılan görsel ve yazılı göstergeler göstergebilim yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak belirlenen kamu spotları, ABD’li göstergebilimci Charles William Morris’in göstergebilim anlayışı ışığında analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular üzerinden COVID-19 sürecinde plastik atık ve çevre kirliliğini konu alan kamu spotlarında denizlerdeki canlıların maruz kaldığı çevre kirliliğinin konu edildiği ortaya çıkarılmıştır. Kamu spotlarında çevre kirliliği tehdidi altındaki denizlerdeki canlılar üzerinden hüzün duygusunun ön plana çıkarılarak, plastik atıklar konusunda insanlarda farkındalık oluşturulmasına çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan çalışmada kurşun, kafes ve virüs şeklinde sunulan plastik atıkların denizlerdeki canlılara yönelik yol açtığı tehdidin boyutuna ilişkin insanların zihinlerinde somut algılar oluşturulmaya çalışıldığı da ortaya çıkarılmıştır.
COVID-19 Çevre Kirliliği Kamu Spotu İletişim Plastik Atıklar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 40 |