Teknolojinin hızla gelişimiyle birlikte her geçen gün sosyal medya ağları, hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmekte ve yaşantımızı etkilemektedir. Bu sosyal ağlardan biri olan YouTube aracılığıyla kullanıcılar her türden görsel ve işitsel videolarını, hızlı ve kolay bir biçimde geniş kitlelerle paylaşabilmektedirler. İnternet kullanımının artmasıyla turizm sektörü de sosyal medya ağlarını kullanarak destinasyon pazarlama faaliyetlerini dijital ortamda gerçekleştirmeye başlamıştır. Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı turizm sektöründe destinasyon pazarlama çabaları için YouTube video paylaşım sitesi önem kazanmıştır. Bu çalışmayla, destinasyonlara yönelik YouTube videolarının turistlerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. 2021 yılı Mart ve Nisan ayları arasında çevrimiçi (survermonkey) olarak gerçekleştirilen veri toplama süreci sonunda 398 geçerli anket toplanmıştır. Analizlerde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların YouTube videolarına karşı tutumlarının destinasyonu ziyaret etme niyetini etkilediği tespit edilmiştir. YouTube videolarının özgünlüğünün ve kullanımından alınan keyfin destinasyonu ziyaret etme niyetini arrtırdığını göstermektedir. Buna karşın, YouTube videolarına karşı duyulan güvenin ise destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir.
Destinasyon Destinasyonu ziyaret etme niyeti Sosyal Medya YouTube YouTube Videoları.
With the rapid development of technology, social media networks have become an indispensable element of affect our lives. Through YouTube, one of these social networks, users can share all kinds of visual and audio videos with large audiences quickly and easily. Especially, the YouTube video sharing site has gained importance for destination marketing efforts in the tourism industry. This study investigates the effect of YouTube videos for destinations on the intention of tourists to visit the destination. Questionnaire technique was used as data collection method. 398 valid questionnaires were collected as a result of the data collection process conducted online between March and April 2021. According to the results of the research, it was determined that the participants' attitudes towards YouTube videos affect their intention to visit the destination. It shows that the originality and enjoyment of YouTube videos increase the intention to visit the destination. On the other hand, it has been determined that trust in YouTube videos does not have a significant effect on the intention to visit the destination.
Destination Intention to visit the destination Social Media YouTube YouTube Videos.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 40 |