Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SARAH KANE’İN PHAEDRA’S LOVE ADLI OYUNUNDA KAZARA ÖLÜMLER

Yıl 2022, Sayı: 42, 407 - 421, 29.12.2022
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1062688

Öz

Sarah Kane’in toplumun karanlık geçmişini yansıtarak şiddet ve gücün hikayesini anlattığı Phaedra’s Love adlı oyunu kaotik zamanda yazılmış temel oyunlardan biri olarak tanımlanabilir. Yazar, Suratına Tiyatro adlı tiyatro türünü kullanarak, okuyucularını toplumsal yolsuzluğa karşı duyarlı kılar. Bu tür tiyatronun örneği olan oyunlar hayatın acı gerçekleriyle seyircilerinin yüzleştiği bir atmosfer oluşturarak, insanlığın en ilkel içgüdüsü olan şiddete hitap eder. Sarah Kane kendisini gerçekliği gün yüzüne çıkardığı oyunlar üreterek önceki oyun yazarlarından farklı kılar. Yazar ayrıca karakterlerine, sahip oldukları sorunlara odaklanmak ve kendi seçimlerini yapmak gibi önemli görevler yükler. Ancak onların seçimleri, şiddet, intihar ve tecavüz gibi sonuçları doğurur. Bu açıdan, şiddet ve güç arasındaki ilişkiye odaklanan Foucault yaklaşımı ile Phaedra’s Love oyununu incelemek mümkündür. Dolayısıyla, bu çalışma Foucault yaklaşımına başvurarak Sarah Kane’in duygu yüklü oyunu Phaedra’s Love’daki şiddet ve güç kavramlarını incelemeyi hedefler.

Kaynakça

  • Ada, U. (2014). Sarah KANE’in Blasted Oyununda Şiddet Ögesi . Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , 9 (1) , 194-204 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48565/616693
  • Biçer, A. G. (2011). DEPICTION OF VIOLENCE ONSTAGE: PHYSICAL, SEXUAL AND VERBAL DIMENSIONS OF VIOLENCE IN SARAH KANE’S EXPERIENTIAL THEATRE. The Journal of International Social Research, 4(16), 81-88.
  • Biçer, A. G. (2010). Sarah Kane’in Postdramatik Tiyatrosunda Şiddet. Çizgi Kitapevi.
  • Buğralılar, E. (2008). IN-YER-FACE: TARIHSEL VE TEORIK BIR INCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 25(25), 75-99. Translated by the author. DOI: 10.1501/TAD_0000000093.
  • E. Ayyıldız, N. (2019). An Analysis of Sarah Kane’s Blasted as a Work of In-Yer-Face Theatre. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 185-191. DOI: 10.30794/pausbed.442934.
  • Foucault, M. (1978). The History of Sexuality Volume I: An Introduction. New York: Pantheon Books.
  • Foucault, M. (1982). The Subject and Power. Critical Inquiry, 8(4), 777-795. Retrieved August 21, 2021, from http://www.jstor.org/stable/1343197
  • Foucault, M. (1995). Dicipline and Punish. Vintage Books.
  • Hamamra, B. & Uebel, M. (2021). Queering Sexuality in Sarah Kane’s Phaedra’s Love. Psychodynamic Practice. DOI: 10.1080/14753634.2021.1874636
  • Kane, S. (2001). Complete Plays. Methuen Drama.
  • Rabinow, P. (Ed.). (1984). The Foucault Reader. New York: Pantheon Books.
  • Sierz, A. (2001). In-yer-face theatre: British drama today. London: Faber and Faber.

ACCIDENTAL (!) KILLINGS IN SARAH KANE’S PHAEDRA’S LOVE

Yıl 2022, Sayı: 42, 407 - 421, 29.12.2022
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1062688

Öz

Sarah Kane’s Phaedra’s Love can be described as a prominent play written in a chaotic time since it narrates the story of violence and power reflecting the dark background of society. She makes readers aware of social corruption through the in-yer-face theatre. It addresses the most primitive instinct of humanity (violence), to constitute an atmosphere in which the audience faces grim realities of life. Sarah Kane distinguishes herself from previous playwrights by presenting the realities. The writer also assigns significant roles to the characters to deal with problems they have, and they make their own choice by bringing about violence, committing suicide, and rape. From this angle, it is possible to analyse Phaedra’s Love from the Foucauldian approach concentrating on the relationship between violence and power. Therefore, this study aims to examine the concept of violence and power by applying the Foucauldian approach in Sarah Kane’s sensational play, Phaedra’s Love.

Kaynakça

  • Ada, U. (2014). Sarah KANE’in Blasted Oyununda Şiddet Ögesi . Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , 9 (1) , 194-204 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48565/616693
  • Biçer, A. G. (2011). DEPICTION OF VIOLENCE ONSTAGE: PHYSICAL, SEXUAL AND VERBAL DIMENSIONS OF VIOLENCE IN SARAH KANE’S EXPERIENTIAL THEATRE. The Journal of International Social Research, 4(16), 81-88.
  • Biçer, A. G. (2010). Sarah Kane’in Postdramatik Tiyatrosunda Şiddet. Çizgi Kitapevi.
  • Buğralılar, E. (2008). IN-YER-FACE: TARIHSEL VE TEORIK BIR INCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 25(25), 75-99. Translated by the author. DOI: 10.1501/TAD_0000000093.
  • E. Ayyıldız, N. (2019). An Analysis of Sarah Kane’s Blasted as a Work of In-Yer-Face Theatre. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 185-191. DOI: 10.30794/pausbed.442934.
  • Foucault, M. (1978). The History of Sexuality Volume I: An Introduction. New York: Pantheon Books.
  • Foucault, M. (1982). The Subject and Power. Critical Inquiry, 8(4), 777-795. Retrieved August 21, 2021, from http://www.jstor.org/stable/1343197
  • Foucault, M. (1995). Dicipline and Punish. Vintage Books.
  • Hamamra, B. & Uebel, M. (2021). Queering Sexuality in Sarah Kane’s Phaedra’s Love. Psychodynamic Practice. DOI: 10.1080/14753634.2021.1874636
  • Kane, S. (2001). Complete Plays. Methuen Drama.
  • Rabinow, P. (Ed.). (1984). The Foucault Reader. New York: Pantheon Books.
  • Sierz, A. (2001). In-yer-face theatre: British drama today. London: Faber and Faber.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Şenol 0000-0003-2342-9152

Sena Nur Yıldırım 0000-0002-8292-4703

Samet Guven 0000-0001-6883-5109

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Şenol, G., Yıldırım, S. N., & Guven, S. (2022). ACCIDENTAL (!) KILLINGS IN SARAH KANE’S PHAEDRA’S LOVE. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(42), 407-421. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1062688