This study aims to map the impact of sensory marketing, understand its intellectual structure, and propose future research agendas for scholars in the field. Various analyses were conducted using the VOSviewer software and data from the Web of Science (WOS) database to delineate the development of studies on sensory marketing and create a map of the research landscape. In this examination of 302 works, it was observed that the highest concentration of publications occurred in 2021 (47 works), 2019 (45 works), 2020 (38 works), 2022 (36 works), and 2023 (34 works). The majority of the works were identified as journal articles (256), conference papers (38), editorials (5), and book chapters (21). The findings indicate that the publications were indexed in SSCI (181), ESCI (52), SCI-Expanded (30), CPCI-SSH (28), BKCI-SSH (21), CPCI-S (14), and AHCI (1). The most frequently used keywords related to sensory marketing were sensory marketing, consumer behavior, neuromarketing, experiential marketing, touch, and olfaction. This study represents one of the initial endeavors to conduct a comprehensive bibliometric analysis in the field of sensory marketing and map its development. The findings of this research may provide valuable insights for determining future research areas and trends for scholars.
Sensory marketing Consumer behavior Experiential marketing Bibliometric analysis.
Bu araştırma, duyusal pazarlamanın etkisini haritalandırarak entelektüel yapısını anlamayı ve bu alanda çalışan akademisyenler için gelecekteki araştırma gündemini önermeyi hedeflemektedir. Çalışma, VOSviewer paketi ve Web of Science veri tabanı (WOS) verileri kullanılarak çeşitli analizler gerçekleştirilmiş ve duyusal pazarlama kavramına dair yapılan çalışmaların gelişimi ve yapılan araştırmaların haritası oluşturulmuştur. 302 eserin incelendiği çalışmada, en fazla eserin 2021 (47 eser), 2019 (45 eser), 2020 (38 eser), 2022 (36 eser) ve 2023 (34 eser) yıllarında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Eserlerin çoğunlukla dergi makalesi (256), Bildiri kitabı (38), editoryal yazı (5) ve kitap bölümü (21) türünde olduğu belirlenmiştir. İşletme (181), iletişim (12), psikoloji uygulamaları (45), yönetim (42) ve interdisipliner sosyal bilim (3) alanlarında eserlerin yayınlandığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, ABD (83), İngiltere (36), Çin (32), Fransa (26) ve İsveç (20) gibi ülkelerin en çok yayın yapan ülkeler olduğu belirlenmiştir. İngilizce (285), İspanyolca (10) ve Portekizce (4) gibi dillerde eserlerin yayınlandığı, SSCI (181), ESCI (52), SCI-Expanded (30), CPCI-SSH (28), BKCI-SSH (21), CPCI-S (14) ve AHCI (1) gibi endekslerde taranan yayınların ağırlıkta olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada, duyusal pazarlama ile ilgili en çok kullanılan anahtar kelimelerin sensory marketing (duyusal pazarlama), consumer behavior (tüketici davranışı), neuromarketing (nöropazarlama), experiential marketing (deneyimsel pazarlama), touch (dokunma), olfaction (koku alma) olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, duyusal pazarlama alanında kapsamlı bir bibliyometrik analiz gerçekleştiren ve alanın gelişimini haritalayan ilk girişimlerden biridir. Çalışmanın bulguları, akademisyenler için gelecekteki araştırma alanları ve eğilimleri belirlemede faydalı olabilir.
Duyusal pazarlama Tüketici davranışı Deneyimsel Pazarlama Bibliometrik analizi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Politika (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 47 |