The aim of this research is to identify the concepts and misconceptions that the prospective Turkish teachers studying in Süleyman Demirel University, Faculty of Education, Department of Turkish Education, associate with the words 'national culture, literature, homeland, flag' and to reveal their cognitive structures in this regard. As a method in the research, phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consists of 153 students. Concept networks formed with certain cut-off points in the word association test and frequency-percentage tables were used to analyze the data. As a result of the analysis, it was seen that the teacher candidates had sufficient knowledge about the given concepts. It has been found that there are no misconceptions about the concepts presented to them, but the words that the concepts of national culture, homeland, flag and literature evoke in them are both few in quantity and words that repeat each other between these concepts. In the light of these findings, it is thought that it is important to develop teacher candidates with a deeper and broader knowledge of these concepts. Considering the importance of these concepts and their content, it is suggested that studies on these concepts be integrated into the program and courses.
Turkish teacher candidates word association test national culture literature homeland flag
Bu araştırmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ‘millî kültür, edebiyat, vatan, bayrak’ kelimeleri ile ilişkilendirdikleri kavramları ve kavram yanılgılarını tespit ederek onların bu yöndeki bilişsel yapılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim fakültesi Türkçe Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim görmekte olan 153 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde kelime ilişkilendirme testinde (KİT) belli kesme noktası aralıklarıyla oluşmuş kavram ağları ve frekans-yüzde tabloları kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda öğretmen adaylarının verilen kavramlar hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Onlara sunulan kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarının olmadığı, ancak millî kültür, vatan, bayrak ve edebiyat kavramlarının onlarda çağrıştırdığı kelimelerin hem nicelik olarak az hem de bu kavramlar arası birbirini tekrar eden kelimeler olduğu gözlemlenmiştir. Bu bulgular ışığında, öğretmen adaylarının bu kavramlara dair daha derin ve geniş bir bilgi birikimi, donanım ve söz varlığı ile kendilerini daha iyi ifade edebilecekleri şekilde geliştirilmelerinin, yetiştirecekleri öğrencilere ve topluma yapacakları katkı göz önünde bulundurulduğunda önemli olduğu düşünülmektedir. Bu kavramların ve içeriklerinin önemi düşünüldüğünde buna dair çalışmaların programa ve derslere içselleştirilmesi öneri olarak sunulmaktadır.
Türkçe öğretmen adayları kelime ilişkilendirme testi millî kültür edebiyat vatan bayrak
Etik onayı ekli dosyada sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 48 |