Bu çalışmanın amacı ip atlama egzersizlerinin çocukların fiziksel uygunluk düzeylerine etkilerini incelemektir. Çalışmaya 10-12 yaş arasında toplam (n=120) öğrenci katılmıştır. Çalışmada antrenman ve kontrol grubu oluşturulmuş, antrenman grubuna haftada 3 gün ip atlama programı uygulanmıştır. Kontrol grubu ise sadece beden eğitimi derslerine katılmışlardır. 12 haftalık çalışmanın başlangıcında ve sonunda tüm öğrencilere fitnessgram test bataryasında yer alan ölçümlerden uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 21.0 istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Bağımlı ve bağımsız gruplarda t testi uygulanmış, istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır. Kontrol grubunun ön test ve son test sonuçları karşılaştırıldığında mekik ve bükülü kol ölçüm ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı (p>0.05), şınav, esneklik sağ ve esneklik sol, gövde kaldırma testlerinde ise anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Antrenman grubunda ise şınav, mekik, gövde kaldırma, esneklik sağ ve esneklik, bükülü kol testlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Son test kontrol ve antrenman grubu ölçüm ortalamaları karşılaştırıldığında şınav, mekik ve esneklik sağ ölçümlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç olarak ip atlama egzersizlerinin şınav, mekik ve esneklik sağ ortalama değerlerine olumlu etki ettiği tespit edilmiştir ve beden eğitimi ders içeriklerinde yer alması tavsiye edilebilir.
This study was conducted to examine the effects of jump rope exercises on physical fitness levels in children. A total of (n=120), aged 10-12 participated in the study. The participants were divided into two groups as training and control groups. A jump rope program was applied to the training group three days per week. The control group participated only in physical education classes. At the beginning and end of the 12-week study, measurements from the fitnessgram test battery were applied to all students and the data obtained were evaluated in SPSS 21.0 statistical package program. In the dependent and independent groups t-test was used, statistical significance level was taken as p<0.05. When the pre-test and post-test results of the control group were compared, it was determined that there was no statistically significant difference in curl-up and flexed arm measurement averages (p>0.05), while there were significant differences in push-up, flexibility right and flexibility left, and trunk lift tests (p<0.05). In the training group, there was a statistically significant difference in push-ups, curl-ups, trunk lifts, flexibility right and flexibility, flexed arm tests (p<0.05). When the post-test control and training group measurement averages were compared, it was found that there was a statistically significant difference in push-up, curl-up and flexibility right measurements (p<0.05). As a result, it was determined that jump rope exercises have a positive effect on push-ups, curl-ups and flexibility right mean values and it may be recommended to include in physical education lessons.
Jumping rope Physical fitness Exercise Sport Physical education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Biliminde Hareket Eğitimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 50 |