Her geçen gün teknolojide yeni gelişmelerin yaşanmasıyla yaşadığımız dünya dijitalleşmeye devam etmektedir. İnternet teknolojisi ile birlikte artık hayatımızın her alanı dijitalleşmekte ve her türlü iş internet aracılığı ile sanal ortam üzerinde gerçekleşmektedir. İşlerin artık internet ortamından yürütülmeye başlamasıyla burada hizmet vermeye başlayan kurum ve işletmeler arasında rekabet ortamı oluşmaya başlamış, oluşan bu ortamda markalar arasında kendini en iyi şekilde ifade eden ve sağlam adımlarla ilerleyen marka olmak tek amaç olarak görünmektedir. Markaların oluşum süreçlerinde kendilerini tanıtmaları, üretecekleri ürün kalitesi, reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler çok büyük önem teşkil etmektedir. Markanın tanıtımı için reklam ve pazarlamanın önemi her ne kadar fazla olsa da markaya karşı oluşacak güven ortamını halka ilişkiler sağlamaktadır. Halkla ilişkiler, tüketiciye karşı güven oluşturma, pozitif izlenim bırakma, strateji uygulamaları ve itibar yönetimi bileşenlerinden meydana gelmektedir. Dijitalleşme sürecinin halkla ilişkiler açısından önemini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada, dijitalleşmeye devam eden dünyada, markaların güvenliği için önemli bir yer teşkil eden halkla ilişkilerin artık faaliyetlerini dijital ortamlarda gerçekleştirdiği görülmektedir. Literatür taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, dijital iletişim platformlarının kurumlara, hedef kitleleriyle aracısız olarak doğrudan etkileşime ve diyaloğa dayanan bir iletişim olanağı sağladığı ve aynı zamanda dijital halkla ilişkiler stratejilerinin belirlenebilmesinde sözü edilen kurumlara önemli kazanımlar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Dijitalizasyon halkla ilişkiler kurumsal imaj kurumsal itibar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |