Amaç: Araştırmanın amacı, sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü
öğrencilerinin genital hijyen davranışlarını aldıkları eğitim ile bazı
demografik ve kültürel özellikleri açısından belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Sağlık Bilimleri Fakültesinde bulunan hemşirelik
bölümünde toplam öğrenci sayısı 286’dır. Bunun 176’sı kız, 110’u erkek
öğrencidir. Evrenin bütününe ulaşılması hedeflenmiş ve çalışmamıza gönüllü
olarak katılmayı kabul eden 173 kız öğrenci örneklemi oluşturmuştur (Cevaplılık
oranı: %98.29). Literatür kaynaklı olarak araştırıcılar
tarafından oluşturulan anket formu iki bölümdür. Formun birinci bölümü
sosyo-demografik özellikleri sorgulayan tanımlayıcı soru takımından, ikinci
bölümü ise, “Genital Hijyen Davranışları Ölçeği”nden oluşmuştur. Araştırmanın bağımsız
değişkenlerini katılımcıların tanımlayıcı özellikleri, bağımlı değişkenini ise
GHD-Ö toplam ve alt boyut puanları oluşturmuştur.
Bulgular:
Bu araştırmada, evli olanların
oranı %2.3’tür. Öğrencilerde 1. sınıfta olanların genital hijyen puanının düşük
olduğu, sınıf arttıkça puanın arttığı özellikle 3. sınıfta daha yüksek olduğu
görülmüştür. Ayrıca; yaş, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve menarş yaşı
değişkenlerinin genital hijyen davranışı açısından farklılık oluşturmadığı
tespit edilmiştir
Sonuç:
Hemşirelik öğrencilerinde genital hijyen
davranışları hakkında bazı eksiklikler saptanmış olup, saptanan eksikliklerinin
eğitimle desteklenmesi önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 52 Sayı: 3 |