Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Salgını Sürecinde Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Çevrimiçi Eğitim Sistemine Bakış Açılarının ve Verimliliklerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 54 Sayı: 2, 160 - 166, 31.08.2021
https://doi.org/10.20492/aeahtd.899704

Öz

AMAÇ:
COVID-19 salgını sürecinde, virüsün yayılım hızını düşürmek ve sosyal izolasyon sağlamak amacıyla tıp eğitiminin uygulanışı ile ilgili esaslar da zorunlu bir değişikliğe uğramıştır. Bu çalışmada Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin, COVID-19 salgını sürecinde yürütülen çevrimiçi eğitime bakış açılarının ve sürecin verimliliği hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma salgın sürecinde eğitimlerine çevrimiçi platformda devam eden ve yine çevrimiçi ortamdan gönderilen ankete erişim sağlayan 235 öğrenci ile gerçekleştirildi. Genel demografik bilgiler, çevrimiçi eğitim platformunu kullanım ve erişim bilgileri, öğrenim materyallerine erişim ve kullanım bilgileri, çevrimiçi derslere katılım bilgileri, çevrimiçi eğitimin öğrenme süreçlerine etkileri ve verimliliği, son olarak da yüz yüze eğitim varlığında çevrimiçi eğitimin yeri hakkındaki görüşleri değerlendirildi. Veriler 5’li Likert ölçeği kullanılarak elde edildi ve IBM SPSS 20.0.0 paket programında değerlendirildi.

BULGULAR: Çalışmaya katılan öğrencilerin yalnızca %37,4’ ünün çevrimiçi eğitimi verimli buldukları belirlendi. Öğrenciler derslere motive olmakta zorlandıklarını (%61,2) ancak kolaylıkla uyum sağladıklarını (%51,1), dersleri ilgi çekici bulduklarını (%29,3), öğretim üyesini görmenin avantajlı olduğunu (%50,7) bildirdiler. Bununla birlikte çevrimiçi eğitimdeki görsel sunumların yüz yüze eğitime üstün olduğunu (%34,9), çevrimiçi eğtimin mekandan ve zamandan bağımsız olduğunu (%79,8) ve çevrimiçi eğitimin yüz yüze eğitimin bir parçası olmasını gerektiğini (%52,4) bildirdiler.
SONUÇ: Salgın sürecinde hızla yapılandırılan çevrimiçi eğitimin öğrenci perspektifinden değerlendirilmesi ve sürece yansımalarının dikkate alınması çevrimiçi eğitimin ve tıp eğitiminin geleceğiyle ilgili birtakım değişikliklere sürdürülebilir çözüm olabilir.

Kaynakça

  • Referans1 World Health Organization Situation report – 1. Novel Coronavirus (2019-nCoV). Available at: https ://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation reports/20200121-sitrep-1-2019-ncov.pdf?sfvrsn=20a99c10_4. Erişim tarihi 30.03.2020 (Accessed March 30,2020.)
  • Referans2 World Health Organization Situation report – 10. Novel Coronavirus (2019-nCoV). Available at: https ://www.who.int/docs/default source/coronaviruse/situation-reports/20200130-sitrep-10 ncov.pdf?sfvrsn=d0b2e480_2. Erişim tarihi 30.03.2020 (Accessed March 30,2020.)
  • Referans3 Republic of Turkey Ministry of Health. COVİD-19. Available at: https://covid19bilgi.saglik.gov. tr/tr/gunluk-vaka.html. Erişim tarihi 30.03.2020 (Accessed March 30,2020.)
  • Referans4 Zhong R. The coronavirus exposes education’s digital divide. nytimes.com Available at: https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html. Erişim tarihi 18.03.2020 (Accessed March 18,2020.)
  • Referans5 Yamamoto GT, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. J University Research. 2020; 3(1): 25-34.
  • Referans6 Sarı Hİ. Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi. 2020; 3(1): 121-128.
  • Referans7 Cauchemez S, Kerkhove VDM, Archer NB, et al. School closures during the 2009 influenza pandemic: national and local experiences. BMC Infectious Diseases. 2014; 14:207.
  • Referans8 Sözcü Gazetesi. Üniversitelerden Coronavirüs tatili açıklaması. Available at: <https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/son-dakikakadir-has-universitesinde-corona-virusu-tatili-5673414/> Erişim tarihi 11.03.2020 (Accessed March 11, 2020.)
  • Referans9 YÖK BASIN AÇIKLAMASI. Available at: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. Erişim tarihi 29.03.2020 (Accessed March 29, 2020.)
  • Referans10 YÖK BASIN AÇIKLAMASI. Available at: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Bas%C4%B1n%20A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx. Erişim tarihi 26.03.2020 (Accessed March 26, 2020.)
  • Referans11 Newby TJ, Stepich DA, Lehman JD, et al. Educational technology for teaching and learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall. 2020.
  • Referans12 Bozkurt A. Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd 2020; 6(3): 112-142.
  • Referans13 Bozkurt A, Sharma CR. Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian J Distance Education. 2020; 15(1): i-vi.
  • Referans14 Keskin M, Kaya ÖD. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020; 5(2): 59-67.
  • Referans15 Hodges C, Moore S, Lockee B, et al. The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. Avaliable at: https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote- teaching-and-online-learning.
  • Referans16 Gewin V. Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature. 2020; 580(7802): 295-296.
  • Referans17 Iyer P, Aziz K, Ojcius DM. Impact of COVID‐19 on dental education in the United States. J Dental Education. 2020; 84(6): 718-722.
  • Referans18 Coeckelbergh M. The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education. 2020; 1-4.
  • Referans19 Daniel SJ. Education and the COVID-19 pandemic. Prospects. 2020; 1-6. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
  • Referans20 Karadağ E, Yücel C. Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması Yükseköğretim Dergisi / J Higher Education (Turkey). 2020; 0(2): 181–192.
  • Referans21 Van Lancker W, Parolin, Z. COVID-19, school closures, and child poverty: a social crisis in the making. The Lancet Public Health. 2020; 5(5), e243-e244.
  • Referans22 Aker S, Mıdık Ö. The views of medical faculty students in Turkey concerning the COVID‑19 pandemic. J Communituy Health. 2020; 45: 684-8.
  • Referans23 Park S, W Jang HW, Choe YH, et al. Avoiding student infection during a Middle East Respiratory Syndrome (MERS) outbreak: A single medical school experience. Korean J Medical Education. 2016; 28(2): 209.
  • Referans24 Bernard RM, Abrami PC, Borokhovski E, et al. A meta-analysis of three types of interaction treatments in distance education. Review of Educational research. 2009; 79(3): 1243-1289.
  • Referans25 Ahmed H. Allaf M. Elghazaly H. COVID-19 and medical education. Lancet Infect Dis. 2020; 20(7): 777–778.
  • Referans26 Lau J, Yang B, Dasgupta R. Will the coronavirus make online education go viral? Available at: https://www.timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral. Erişim tarihi 12.03.2020 (Accessed March 12, 2020.)
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Duygu Tozcu 0000-0002-3972-5442

Şebnem Gülen 0000-0002-0918-9597

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 54 Sayı: 2

Kaynak Göster

AMA Tozcu D, Gülen Ş. COVID-19 Salgını Sürecinde Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Çevrimiçi Eğitim Sistemine Bakış Açılarının ve Verimliliklerinin Değerlendirilmesi. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi. Ağustos 2021;54(2):160-166. doi:10.20492/aeahtd.899704