Bu
araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ‘Ses Temelli Cümle Yöntemi’ ile
okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi ve bu
güçlüklerin hizmetiçi eğitim yoluyla giderilmesidir. Çalışma, karma desen
araştırmadır. Araştırmada 2 farklı grup ile çalışılmıştır. İlk önce birinci
gruptaki Bursa İli İnegöl İlçesinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında 1. sınıf
okutan ve bir sonraki eğitim-öğretim yılında 1.sınıf okutacak olan farklı
sosyoekonomik düzeydeki 12 merkez ilkokulunda görev yapan 136 öğretmene anket
uygulanmış, bu anketlerden 100’ü değerlendirmeye alınmış ve öğretmenlerin
okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları güçlükler belirlenmiştir. Daha sonra,
34 öğretmene seminer döneminde hizmetiçi eğitim verilmiştir. Son olarak eğitime
katılan 34 sınıf öğretmeninden bir sonraki yıl 1. sınıf düzeyinde derse giren
14 sınıf öğretmenine anket tekrar uygulanmıştır. Böylece aradan geçen sürede
hizmetiçi eğitimin etkisinin kalıcılığı belirlenmiştir. Hizmetiçi eğitim
sonrasında ise eğitimi alan grubun cevaplarındaki doğruluk oranının arttığı
görülmüştür. Anketin tekrar uygulandığı üçüncü grubun cevaplarındaki doğruluk
oranlarının azalması, hizmetiçi eğitimde öğrenilenlerin unutulabileceğini ve
hizmetiçi eğitimin sürekliliğinin bir gereksinim olduğunu göstermiştir.
Hizmetiçi Eğitim İlkokul 1. Sınıf İlkokuma-Yazma İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler Ses Temelli Cümle Yöntemi
The purpose of this study is to determine and solve difficulties faced by classroom teachers in teaching literacy with Sound Based Sentence Method through in-service education. The reason of this research using the enrichment and explanatory design, one of the mixed methods is that we must notice both qualitative and quantitative data at the same time. In the research we worked with two different groups. At the first one, in order to learn what teachers faced in the way of teaching literacy we worked with 136 primary teachers who works in 12 different central primary schools in İnegöl/Bursa. At second one we worked with 34 teachers which joined research application. The research data based on the questions we asked to the teachers which is about difficulties and applying methods on literacy teaching. The research results show that classroom teachers need to get, in service training and with the info they learned from that training they can produce activities which makes students better at literacy learning period and last of all shows that with the effects of that activities they can stop the errors in spelling.
In-service training first grade of primary school difficulties faced while literacy teaching Sound Based Sentence Method Classroom teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |