In this study, the effect of an experimental intervention about non-routine problem solving on ninth grade
students’ strategy use and success in solving these kinds of problems were examined. One group pretestposttest
experimental design was used in the study. Pretest and posttest consisted of eight open-ended
non routine problems. Students solved 60 non-routine problems during the intervention that lasted 12
class periods. Problems requiring to use of guess and check, make a systematic list, work backward, look
for a pattern, simplify the problem, logical reasoning, write an equation, and make a drawing strategies
were used in the study. For the analysis of data, descriptive statistics, normality tests, and paired sample
t-test were used. Findings highlight two important points: i) Ninth graders were quite successful in solving
non-routine problems without any intervention, ii) given intervention increased students’ success in this
respect.
Ninth Grade Students Problem Solving Non-Routine Problem Problem Solving Strategies
Bu çalışmada, deneysel bir
sıradışı problem çözme eğitiminin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin strateji kullanımı
ve bu problemlerle ilgili düşünceleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada
tek grup ön test - son test deneysel desen
kullanılmıştır. Ön ve son test sekiz adet açık uçlu sıradışı problemden
oluşmuştur. Haftada iki veya üç ders saati olarak planlanan eğitim, sekiz hafta
sürmüştür. Öğrenciler eğitim sırasında 60 adet sıradışı problem çözmüşlerdir. Çalışmada
tahmin ve kontrol, sistematik liste
yapma, geriye doğru çalışma, bağıntı bulma, problemi basitleştirme, muhakeme
etme, denklem kurma ve şekil çizme
stratejilerinin kullanımını gerektiren sorular kullanılmıştır. Verilerin nicel
analizleri için betimsel istatistikler, normallik testleri ve ilişkili
örneklemler için t testi kullanılmıştır. Eğitim sonunda öğrencilere sıradışı problemlere
yönelik oluşan düşüncelerini öğrenmek için dört adet açık uçlu soru sorulmuş ve
elde edilen cevaplar nitel anlamda değerlendirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin çalışmaları
ile ilgili gözlemler ve çözümler göz önüne alınmıştır. Bulgular üç önemli
noktaya işaret etmektedir: i) Dokuzuncu sınıf öğrencileri herhangi bir müdahale
olmaksızın sıradışı problem çözmede oldukça başarılıdırlar, ii) verilen eğitim
öğrencilerin bu konudaki başarılarını arttırmıştır ve iii) öğrenciler eğitimden
sonra sıradışı problemlere karşı olumlu tutum sergilemişlerdir.
Dokuzuncu sınıf öğrencileri problem çözme sıra dışı problem problem çözme stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |