Bu çalışmanın amacı; marka ve marka
değeri kavramları ile marka değerleme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi
vermek ve Hirose yöntemiyle Vakko firmasının marka değerini hesaplamaktır. Marka değeri; yatırımcılar, üreticiler,
perakendeciler ve tüketiciler gibi ekonomide yer alan tüm gruplar açısından oldukça
önemlidir. Finansal açıdan ele alındığında, yatırımcılar marka değeri kavramına
odaklanırlarken; firmalar, üreticiler ve perakendeciler strateji oluşturma açısından
marka değeri ile ilgilenmektedirler. Bunun yanı sıra, markanın piyasalardaki
öneminin artmasına bağlı olarak, şirket ele geçirmeleri ve birleşmeleri önemli
ölçüde artmaktadır. Bu durum, markaların parasal değerlerinin nasıl
hesaplanması gerektiği konusu gündeme getirmiştir. Marka değerini ölçmeye
yönelik birçok model bulunmasına karşın, üzerinde hemfikir olunan tek bir model
bulunmamakta ve söz konusu modeller genellikle varsayımsal hesaplamalara
dayandırılmaktadır. Ancak, finansal
açıdan bakıldığında, Hirose yöntemi son dönemlerde ortaya atılan rasyonel ve
uygulanabilir bir yöntem olarak ön plana çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |