Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 8 - 25, 23.06.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı; marka ve marka
değeri kavramları ile marka değerleme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi
vermek ve Hirose yöntemiyle Vakko firmasının marka değerini hesaplamaktır.
Marka değeri; yatırımcılar, üreticiler,
perakendeciler ve tüketiciler gibi ekonomide yer alan tüm gruplar açısından oldukça
önemlidir. Finansal açıdan ele alındığında, yatırımcılar marka değeri kavramına
odaklanırlarken; firmalar, üreticiler ve perakendeciler strateji oluşturma açısından
marka değeri ile ilgilenmektedirler. Bunun yanı sıra, markanın piyasalardaki
öneminin artmasına bağlı olarak, şirket ele geçirmeleri ve birleşmeleri önemli
ölçüde artmaktadır. Bu durum, markaların parasal değerlerinin nasıl
hesaplanması gerektiği konusu gündeme getirmiştir. Marka değerini ölçmeye
yönelik birçok model bulunmasına karşın, üzerinde hemfikir olunan tek bir model
bulunmamakta ve söz konusu modeller genellikle varsayımsal hesaplamalara
dayandırılmaktadır. Ancak,  finansal
açıdan bakıldığında, Hirose yöntemi son dönemlerde ortaya atılan rasyonel ve
uygulanabilir bir yöntem olarak ön plana çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Akın, M., ve. Avcılar, M., Y., (2007) “Tüketici Temelli Marka Değeri Kavramı”, Pazarlama Dünyası Dergisi.Başçı, E. S., (2009). Marka Değerinin Tespiti ve İMKB’de Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Muhasebe Finansman Bilim Dalı Doktora Tezi, Ankara.Bursalı, O.B. (2007). Marka Değerinin Tespiti ve Denizli Tekstil Sektörü Üzerinde Uygulanması, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.Chevron, J., (2000). “Valuing Brands, on Paper and in Truth,” Brandweek.Çelik, A. E., (2006). “Marka Değerleme”, Muhasebe Finansman Dergisi.Durukan, T., Kartal, C., (2008). “Küresel Ekonomilerde Markanın Değeri Nasıl Belirlenir?”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi.Ercan, M., Ban, Ü.(2012). Değere Dayalı İşletme Finansı Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ank.Ercan,M., K.,Öztürk, M., B., Demirgüneş, K., Başcı, E., S., Küçükkaplan, İ., (2010). Marka Değerinin tespiti, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, İstanbul.Feldwick, P., (1996). “What is Brand Equity Anyway And How Do You Measure it?”, Journal Of the Market Reasarch Society.Güllülü, U., Erciş, A., Ünal,S., Bilgili, B., Gödekmerdan, L. N., (2008) Sigorta Hizmetlerinde Marka Değeri ve Marka Güveni, Detay Yayıncılık, Ankara.İlgüner, M.,( Aktaran), (2012). Haigh, D., Marka Değeri. Marketing Yayınları. İstanbul.İlik, S., (2014). “Finansal Temelli Marka Değeri Tespiti: Boya Sektöründe Örnek Uygulama” Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara.Moisescu, I. O., (2007). “ A Conceptual Analysis of Brand Evaluation”, Social Science Research Network Working Paper Series-SSRN, Working Paper, International Conference ‘Competitiveness and European Integration’.Pappu, R., Quester, P.G. & Cooksey, R.W. (2005). Consumer-based brand equity: Improving the measurement – empirical evidence. Journal of Product & Brand ManagementSimon, C. J. ve. Sullivan, M. W., (1993). “The Measurement and Determinants of Brand Equity: A Financial Approach,” Marketing Science.Toksarı, M., & Hiperlink (Firm). (2012). Tüketici temelli marka değerinin ölçümü, İstanbul.Tuna, İ., (1993). Pazarlamada Marka ve Dayanıklı Tüketim Mallarında Markanın Tüketici Tercihine Etkisi, Anadolu Üniversitesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Eskişehir.Uztuğ, F., (2003) Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri, Media Cat Yayınları, İstanbul.Yüksel, Ü., ve Mermod, A.,Y., (2005). Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Basım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Gökbayrak 0000-0002-1096-9451

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökbayrak, S. (2019). MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 8-25.
AMA Gökbayrak S. MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA. AEÜİİBFD. Haziran 2019;3(1):8-25.
Chicago Gökbayrak, Serap. “MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2019): 8-25.
EndNote Gökbayrak S (01 Haziran 2019) MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 1 8–25.
IEEE S. Gökbayrak, “MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, AEÜİİBFD, c. 3, sy. 1, ss. 8–25, 2019.
ISNAD Gökbayrak, Serap. “MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (Haziran 2019), 8-25.
JAMA Gökbayrak S. MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA. AEÜİİBFD. 2019;3:8–25.
MLA Gökbayrak, Serap. “MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 8-25.
Vancouver Gökbayrak S. MARKA DEĞERİNİN HIROSE YÖNTEMİYLE TESPİT EDİLMESİ: VAKKO TEKSTİL ÜZERİNE BİR UYGULAMA. AEÜİİBFD. 2019;3(1):8-25.