Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 312 - 335, 27.12.2020

Öz

Ülkelerin kalkınması ve refah seviyesinin daha da yükselmesi konusunda girişimcilik kavramı çok önemli bir yere sahiptir. Girişimcilik kavramını etkileyen çok sayıda faktör söz konusudur. Literatüre bakıldığında çok sayıda bilimsel araştırmada başarıyı yakalayan girişimcilerin kişilik özelliklerinin, aile yapısının, toplumsal kültürün ve almış olduğu eğitimin bireyin girişimcilik eğiliminde etkili olduğu fark edilmektedir. Bu araştırma da Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda eğitim gören ön lisans öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin ölçülmesine yönelik yapılmaktadır.
Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmaktadır. Veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmektedir. Araştırma bulgularına göre cinsiyet faktörünün girişimcilik eğilimi konusunda anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Buna karşın kişinin ailesinde girişimci bulunması o kişinin de girişimcilik eğiliminin yüksek olduğunu göstermektedir. Gelecekte kendi işini yapma ideali olması yani gelecekte kamu veya özel sektörde çalışma düşüncesi yerine girişimci olarak kendi işini kurma hedefi girişimcilik eğilimini artırmaktadır. Son olarak gelecekte kendi işini yapma ihtimalinin yüksek olması da bu kişinin girişimcilik eğiliminin yüksek olduğunu göstermektedir.

Teşekkür

İlginizden dolayı teşekkür ederim

Kaynakça

  • Balaban, Ö. ve Özdemir Y. (2008). Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), s.133-147.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencielri Üzerine Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chen, Yu-Fen ve Lai, Ming-Chuan. (2010). Factors Influencing the Entrepreneurial Attitude of Taiwanese Tertiary-Level Business Students. Social Behavior and Personality, 38 (1), s. 1-12.
  • Demirel, E. T. (2003). Girişimcilik Kültürü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, E. T. ve Tikici, M. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Beyin Baskınlık Analizi İle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 9(32), s.221-253.
  • Dündar, S. ve Ağca, V. (2007). Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), s.121-142.
  • Erdem, F. (2001). Girişimcilerde Risk Alma Eğilimi ve Belirsizliğe Tolerans İlişkisine Kültürel Yaklaşım, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 1(2), s.43-61.
  • Gartner, W. B. (1989). Who is an entrepreneur? İs the Wrong Question. Entrepreneurship Theory And Practice, 13(2), s. 47-67.
  • Güney, S. (2000). Yönetim ve Organizasyon El Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Gürol, Y. ve Atsan, N. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Özellikler Kuramı Çerçevesinde Girişimcilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi, 1.Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, 17-18 Nisan.
  • Hisrich, D. R. ve Peters, P. M. (1998). Entrepreneurship, Mc.Graw-Hill Irwin, USA.
  • Hisrich, D. R. ve Peters, P. M. (1992). Entrepreneurship Starting, Developing and Managing A New Enterprise, Irwin, Boston.
  • İşcan, Ö. ve Kaygın, F. E. (2011). Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), s.275-286.
  • Kaufmann, P.J. ve diğerleri. (1995). Locus of Control and Entrepreneurship in the Russian Republic. Entrepreneurship Theory and Practice, 20 (1), s.43-56.
  • Koh, H. C. (1996). Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics, A Study of Hong Kong MBA Sutudents. Journal of Managerial Psychology, 11(3), s.12-25.
  • Korkmaz, S. (2002). Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 18(1), s.5.
  • Kutaniş, R. Ö. ve Hancı, A. (2004). Kadın Girişimcilerin Kişisel Özgürlük Algılamaları, 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, s. 457-464.
  • Littunen, H. (2000). Entrepreneurship and the Characteristics of the Entrepreneurial Personality. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 6 (6), s.295-299.
  • Macko, A. ve Tyszka, T. (2000). Entrepreneurship and Risk Taking. Applied Psychology, 58 (3), s.469-487
  • Mykletun, R. J. - Gyimothy, S. (2009). Beyond the Renaissance of the Traditional Voss Sheep’s-Head Meal: Tradition, Culinary Art, Scariness And Entrepreneurship. Tourism Management, 31(3), s.434-446.
  • Nybakk, E. ve Hansen, E. (2008). Entrepreneurial Attitude, Innovation and Performance Among Norwegian Nature-Based Tourism Enterprises. Forest Policy and Economics, 10, s.473-479.
  • Özden, K. ve diğerleri. (2008). Girişimcilik Eğilimi: Kıgizistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, FBE Journal, Faculty of Business and Economics, Eastern Mediteraneen University, 11(12), s.1-20.
  • Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış, ETAM Matbaa, Eskişehir.
  • Raab, G. ve diğerleri. (2005). Entrepreneurial Potential: An Exploratory Study of Business Students in the U.S. and Germany, Journal of Business and Management, 11(2), s.71-88.
  • Saraçoğlu, M. ve diğerleri. (2010). Girişimcilikte Yaratıcılığın Üç Boyutu: Birey, Süreç ve Ürün, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), s.1–14.
  • Sofyalıoğlu, Ç. ve Kartal, B. (2011). Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Teknikleri, Ayşe Şahin ve Burak Kartal (ed.), Pazarlama Araştırması, İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Tağraf, H. ve Halis, M. (2008). Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitiminin ‘Girişimsel Öz Yetkinlik’ Algısı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), s.91-111.
  • Tanoğlu S. (2008). Kişilik Özelliklerinin Girişimci Olma Niyeti Üzerine Etkileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ulaş, D. (2006). Franchising Sisteminin Girişimcilik Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), s.133-151.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, s.195- 203.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Erbir 0000-0002-6887-1561

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erbir, M. (2020). SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 312-335.
AMA Erbir M. SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. AEÜİİBFD. Aralık 2020;4(2):312-335.
Chicago Erbir, Mustafa. “SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2020): 312-35.
EndNote Erbir M (01 Aralık 2020) SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 312–335.
IEEE M. Erbir, “SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, AEÜİİBFD, c. 4, sy. 2, ss. 312–335, 2020.
ISNAD Erbir, Mustafa. “SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Aralık 2020), 312-335.
JAMA Erbir M. SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. AEÜİİBFD. 2020;4:312–335.
MLA Erbir, Mustafa. “SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2020, ss. 312-35.
Vancouver Erbir M. SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. AEÜİİBFD. 2020;4(2):312-35.