Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinin katkıları ve sorunlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek ve uzaktan eğitimin niteliğinin artırılmasına yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırmada uzaktan eğitim sürecinin sınıf yönetimi, öğretme-öğrenme süreci, ölçme-değerlendirme, iletişim, öğretim materyal ve araç gereçleri bakımından sağladığı katkılara ve karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilen araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 yılı eğitim-öğretim yılında ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıfta öğretim yapan 20 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarının olumsuz olduğu, uzaktan eğitimde sınıf yönetimi, öğretme-öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme, iletişim, öğretim materyalleri ve araç gereçleri bakımından önemli sorunlarla karşılaşıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin niteliğinin artırılmasına yönelik Millî Eğitim Bakanlığı, okul yönetimleri ve öğretmen yetiştirme sürecine yönelik öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |